Show simple item record

dc.contributor.advisorAcuña Reyna, Oscar Ernesto
dc.contributor.authorCabrera Ysuiza, Diana Iris
dc.date.accessioned2024-01-04T17:09:33Z
dc.date.available2024-01-04T17:09:33Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.other370.1523 C13 2023
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12737/9664
dc.description.abstractThe objective of this research was to describe the level of achievement of the comprehension and production of expositives texts in fifth grade students in two public secondary institutions, Ramón Castilla, 2021. The study is framed in the quantitative and descriptive approach. The simple descriptive design Ox, y was used. The population consisted of 296 students. The sample was 169 students. To measure the level of achievement of expositive text comprehension, the questionnaire instrument was used. To measure the level of achievement of the production of expositive texts, the performance test was used, with its respective evaluation rubric. The results found indicate that the level of achievement of the comprehension and production of expositive texts is at the beginning (98.2%) in the students of the fifth grade of secondary school in two public secondary educational institutions of the district of Caballo Cocha, 2021. Concludes that the learning of the comprehension and production of expositive texts is not developed at acceptable levels in the students evaluated.en_US
dc.description.abstractEsta investigación tuvo como objetivo Describir el nivel de logro de la comprensión y producción de textos expositivos en estudiantes del quinto grado en dos instituciones públicas de secundaria, Ramón Castilla, 2021. El estudio se enmarca en el enfoque cuantitativo y de tipo descriptivo. Se utilizó el diseño descriptivo simple Ox, y. La población estuvo conformada por 296 estudiantes. La muestra fue de 169 estudiantes. Para medir el nivel de logro de la comprensión de textos expositivos, se utilizó el instrumento cuestionario. Para medir el nivel de logro de la producción de textos expositivos, se utilizó la prueba de desempeño, con su respectiva rúbrica de evaluación. Los resultados encontrados señalan que el nivel de logro de la comprensión y producción de textos expositivos está en Inicio (98,2%) en los estudiantes del quinto grado de secundaria en dos instituciones educativas públicas de secundaria del distrito de Caballo Cocha, 2021. Se concluye que el aprendizaje de la comprensión y producción de textos expositivos no está desarrollado en niveles aceptables en los estudiantes evaluados.es_PE
dc.formatapplication/pdfes_PE
dc.language.isospaes_PE
dc.publisherUniversidad Nacional de la Amazonía Peruanaes_PE
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess*
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.subjectEstrategias de aprendizajees_PE
dc.subjectComprensión lectoraes_PE
dc.subjectRendimiento escolares_PE
dc.subjectEstudiante de secundariaes_PE
dc.subjectEnseñanza públicaes_PE
dc.titleLogro de la comprensión y producción de textos expositivos en estudiantes del quinto grado en dos instituciones educativas públicas de secundaria, distrito Ramón Castilla 2021es_PE
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesises_PE
thesis.degree.disciplineEducación Secundaria con especialidad en Lengua y Literaturaes_PE
thesis.degree.grantorUniversidad Nacional de la Amazonía Peruana. Facultad de Ciencias de la Educación y Humanidadeses_PE
thesis.degree.nameLicenciado(a) en Educación Secundaria con especialidad en Lengua y Literaturaes_PE
dc.subject.ocdehttps://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.03.01es_PE
renati.author.dni48570362
renati.advisor.orcidhttps://orcid.org/0000-0003-1582-8487
renati.advisor.dni05378530
renati.typehttps://purl.org/pe-repo/renati/type#tesises_PE
renati.discipline121746es_PE
renati.levelhttps://purl.org/pe-repo/renati/level#tituloProfesionales_PE
renati.jurorVasquez Meisa, Martha Isabel
renati.jurorArenas Avalos, Teresa del Carmen
renati.jurorAlvarado Icahuate, Lizeth
dc.publisher.countryPEes_PE


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess