Show simple item record

dc.contributor.advisorBalbuena Hernández, José Ricardo
dc.contributor.authorTorres Bautista, Jhesenia
dc.date.accessioned2024-01-05T18:37:59Z
dc.date.available2024-01-05T18:37:59Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.other381 T73 2023
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12737/9672
dc.description.abstractBusiness reinvestment was a key aspect for businesses in the context of the pandemic presented between 2020 and 2021, presenting as a primary aspect the digitization of commerce and the use of technologies, which required resources, knowledge, and the decision to the commercials to overcome the moment the development study was quantitative with a non-experimental design that included the participation of 70 businesses collecting the data with a 20-item questionnaire subjected to statistical reliability with a 0.913 in Cronbach's alpha, the general objective was to determine how business reinvention was presented in the context of the COVID-19 pandemic, in entrepreneurs of the district of Iquitos, period 2020 - 2021 obtaining as results that 37% of participants changed their category and 24% feel comfortable with the new , that 51% presented economic capacity to face change, 61% presented labor adaptability, 66% presented adequate leadership in their trade, 47% commercial adaptability and the majority of participants increased the use of technologies and a significant percentage implemented channels Digital commercials such as delivery, social networks and electronic catalogs concluding that significant aspects are presented in relation to the migration of items for 43% of merchants, in the adaptability present in 59%, in the increase in the use of technology for the 53% and the use of commercial channels in 51%.en_US
dc.description.abstractLa reinversión de negocios fue un aspecto clave para los negocios en el contexto de la pandemia presentada entre los años 2020 y 2021, presentando como aspecto primordial la digitalización del comercio y el uso de tecnologías las mismas que necesitaron de recursos, conocimientos y la decisión de los comerciales para superar el momento el estudio desarrollo fue cuantitativo con un diseño no experimental que incluyo la participación de 70 negocios recolectando los datos con un cuestionario de 20 ítems sometido a fiabilidad estadística con un 0.913 en alfa de Cronbach, el objetivo general fue determinar cómo se presentó la reinvención de negocios en el contexto de la pandemia COVID-19, en empresarios del distrito de Iquitos, periodo 2020 – 2021 obteniendo como resultados que un 37% de participantes cambio de rubro y un 24% se siente a gusto con el nuevo, que un 51% presento capacidad económica para enfrentar el cambio, 61% presento adaptabilidad laboral, un 66% presento liderazgo adecuado en su comercio, un 47% adaptabilidad comercial y la mayoría de participantes incremento el uso de tecnologías y un porcentaje importante implemento canales comerciales digitales como el delivery, redes sociales y los catálogos electrónicos concluyendo que se presentan aspectos significativos con relación a la migración de rubros el 43% de comerciantes, en la capacidad de adaptación presente en el 59%, en el incremento del uso tecnología para el 53% y el uso de canales comerciales en el 51%.es_PE
dc.formatapplication/pdfes_PE
dc.language.isospaes_PE
dc.publisherUniversidad Nacional de la Amazonía Peruanaes_PE
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess*
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.subjectComercioes_PE
dc.subjectTecnología de la informaciónes_PE
dc.subjectCoronaviruses_PE
dc.subjectEmpresases_PE
dc.titleReinvención de negocios en el contexto de la pandemia COVID 19 en empresarios del distrito de Iquitos período 2020 - 2021es_PE
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesises_PE
thesis.degree.disciplineContabilidades_PE
thesis.degree.grantorUniversidad Nacional de la Amazonía Peruana. Facultad de Ciencias Económicas y de Negocioses_PE
thesis.degree.nameContador(a) Público(a)es_PE
dc.subject.ocdehttps://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.02.04es_PE
renati.author.dni75317395
renati.advisor.orcidhttps://orcid.org/0000-0002-8483-7048
renati.advisor.dni41578090
renati.typehttps://purl.org/pe-repo/renati/type#tesises_PE
renati.discipline411026es_PE
renati.levelhttps://purl.org/pe-repo/renati/level#tituloProfesionales_PE
renati.jurorZevallos Egoavil, Hugo Luis
renati.jurorRodriguez Icomena, Lloid Alex
renati.jurorRuiz Paredes, Otto
dc.publisher.countryPEes_PE


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess