Show simple item record

dc.contributor.advisorRíos Mendoza, Silvia Raquel
dc.contributor.authorCosta Torres, Elida
dc.date.accessioned2024-01-08T18:43:42Z
dc.date.available2024-01-08T18:43:42Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.other372.21 C79 2023
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12737/9674
dc.description.abstractThe objective of this study was to demonstrate the relationship between learning styles and their relationship with creativity in 5-year-old children from the initial educational institution no. 671 "Los Paucarcitos" San José de Samiria, Nauta2022. The study is relational because it observes and describes the relationship between learning styles and creativity of children, population, the subjects are 76 parents, boys and girls from the initial education institution no. 671 Los Paucarcitos - San José de Samiria, Nauta 2022. The study sample consisted of 76 parents, boys and girls (enumeration method). Observations and surveys are used as techniques, and observation sheets are used as tools to collect information, which is also validated by experts on the subject. Conclusions There was not a high level of correlation between learning styles and creativity among five-year-old children from the local educational institution "Los Paucarcitos" Nauta San José de Samíria N°671, Nauta 2022.en_US
dc.description.abstractEl propósito principal de la investigación fue establecer la asociación entre los estilos de aprendizaje y con la creatividad en niños de 5 años de la institución educativa inicial no. 671 "Los Paucarcitos" San José de Samiria, Nauta 2022. El estudio es relacional porque observa y describe la relación entre los estilos de aprendizaje y la creatividad de los niños, población, los sujetos son 76 padres, niños y niñas de la institución de educación inicial no. 671. Los Paucarcitos La muestra contó con 76 padres, niños y niñas (método de enumeración). Se utilizan como técnicas las observaciones y encuestas, y como herramientas para recopilar información se utilizan fichas de observación, que además es validada por expertos en el tema. Conclusiones No hubo un alto nivel de correlación entre los estilos de aprendizaje y la creatividad entre los niños de cinco años de la institución educativa local “Los Paucarcitos” Nauta San José de Samíria N°671, Nauta 2022.es_PE
dc.formatapplication/pdfes_PE
dc.language.isospaes_PE
dc.publisherUniversidad Nacional de la Amazonía Peruanaes_PE
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess*
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.subjectEducación de la primera infanciaes_PE
dc.subjectEstrategias de aprendizajees_PE
dc.subjectCreatividades_PE
dc.titleEstilos de aprendizaje y la creatividad en niños de cinco años de la Institución Educativa Inicial N° 671 Los Paucarcitos San José de Samaria, Nauta 2022es_PE
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesises_PE
thesis.degree.disciplineEducación Iniciales_PE
thesis.degree.grantorUniversidad Nacional de la Amazonía Peruana. Facultad de Ciencias de la Educación y Humanidadeses_PE
thesis.degree.nameLicenciado(a) en Educación Iniciales_PE
dc.subject.ocdehttps://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.03.01es_PE
renati.author.dni43655215
renati.advisor.orcidhttps://orcid.org/0000-0001-6235-1998
renati.advisor.dni05375366
renati.typehttps://purl.org/pe-repo/renati/type#tesises_PE
renati.discipline111016es_PE
renati.levelhttps://purl.org/pe-repo/renati/level#tituloProfesionales_PE
renati.jurorVasquez Pinedo, Gladys Marlene, Oyarse Sangama, Lady Diane
renati.jurorCuipal Torres, Julio Segundo
dc.publisher.countryPEes_PE


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess