Show simple item record

dc.contributor.advisorJara de la Cruz, Dercy Margarita
dc.contributor.authorRengifo Payahua, Samanta Sollage
dc.date.accessioned2024-01-08T18:43:43Z
dc.date.available2024-01-08T18:43:43Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.other152.4 R41 2023
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12737/9678
dc.description.abstractThe results obtained allow us to answer the question formulated for the research: How is the management of emotions in the family environment of the children of the initial public educational institution No. 377 Señor de los Milagros in Requena in 2022? and the objective was to describe the characteristics of the management of emotions in the family environment of the children of the school. In this sense, the type of descriptive research was considered, with its cross-sectional, field, and univariate design. The unit of analysis was the father of the family, taking 53 of them as population and sample, to whom a questionnaire validated by experts was applied using the survey technique. The findings on the management of emotions in the family environment of the parents of the children of the educational institution indicate that it is of a high level in 64.2% (n=34) of a regular level in 35.8 %(n=19) of them and there were no parents with a low level of emotion management.en_US
dc.description.abstractLos resultados obtenidos permiten responder a la interrogante formulada para la investigación: ¿Cómo es la gestión de las emociones en el entorno familiar de los niños de la institución educativa pública inicial N° 377 Señor de los Milagros en Requena en el 2022? y el objetivo fue describir las características de la gestión de las emociones en el entorno familiar de los niños de la referida escuela. En ese sentido se consideró el tipo de investigación descriptiva, siendo su diseño transversal, de campo, y univariado. La unidad de análisis fue el padre de familia, teniéndose como población y muestra a 53 de ellos, a quienes se aplicó un cuestionario validado por expertos mediante la técnica de la encuesta. Los hallazgos sobre la gestión de las emociones en el entorno familiar de los padres de familia de los niños de la institución educativa indican que es de nivel alto en el 64,2%(n=34), de nivel regular en el 35,8%(n=19), de ellos y no se tuvo padres con nivel bajo de gestión de las emociones.es_PE
dc.formatapplication/pdfes_PE
dc.language.isospaes_PE
dc.publisherUniversidad Nacional de la Amazonía Peruanaes_PE
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess*
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.subjectEmociones en niñoses_PE
dc.subjectEmoción expresadaes_PE
dc.subjectNiño en edad preescolares_PE
dc.subjectPadreses_PE
dc.subjectEducación de la primera infanciaes_PE
dc.subjectEstrategias de aprendizajees_PE
dc.titleGestión de las emociones en el entorno familiar de los niños de la Institución Educativa Pública Inicial N° 377 Señor de los Milagros, Requena 2022es_PE
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesises_PE
thesis.degree.disciplineEducación Iniciales_PE
thesis.degree.grantorUniversidad Nacional de la Amazonía Peruana. Facultad de Ciencias de la Educación y Humanidadeses_PE
thesis.degree.nameLicenciado(a) en Educación Iniciales_PE
dc.subject.ocdehttps://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.01.02es_PE
dc.subject.ocdehttps://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.03.01es_PE
renati.author.dni76449061
renati.advisor.orcidhttps://orcid.org/0000-0001-5687-3247
renati.advisor.dni40499594
renati.typehttps://purl.org/pe-repo/renati/type#tesises_PE
renati.discipline111016es_PE
renati.levelhttps://purl.org/pe-repo/renati/level#tituloProfesionales_PE
renati.jurorChucos Calixto, Walter Luis
renati.jurorMera Aro, Adela Cecilia
renati.jurorMinez Tello, Atilio Abulio
dc.publisher.countryPEes_PE


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess