Show simple item record

dc.contributor.advisorRíos Ramírez, Roger Ricardo
dc.contributor.authorMelendez Olivera, Jessica Juliana
dc.date.accessioned2024-01-18T04:03:56Z
dc.date.available2024-01-18T04:03:56Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.other372.47 M41 2023
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12737/9707
dc.description.abstractObjective: The aim of this study was to determine the relation between the cognitive strategy and the reading comprehension levels in the in students of the fourth cycle of elementary school of the educational institution 60050 República de Venezuela, in the year 2022. Materials and methods: It was applied one structured questionnaire and one test to 147 childrens, previous validation for experts. The study was descriptive – relational and the design was not experimental. It was observed the result of the statistic Tb=0,679; with a significance p<0.05). Therefore, it is considered that there is a significant and moderate connection. Conclusion: The cognitive strategy determine to the reading comprehension levels.en_US
dc.description.abstractObjetivo: Determinar la relación entre la estrategia cognitiva y la comprensión lectora en estudiantes del cuarto ciclo de educación básica regular de la Institución Educativa República de Venezuela durante el año 2022. Materiales y métodos: Se aplicó un cuestionario estructurado y un test a una muestra de 147 niños, previa validación de expertos. El estudio fue tipo descriptivo - relacional; el diseño no experimental. Se observó que: el valor Tb = 0,679 y p <0,05; por lo que se considera que existe una correlación significativa y moderada. Conclusión: La utilización de estrategias cognitivas determinan los niveles de compresión lectora.es_PE
dc.formatapplication/pdfes_PE
dc.language.isospaes_PE
dc.publisherUniversidad Nacional de la Amazonía Peruanaes_PE
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess*
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.subjectEstrategias de aprendizajees_PE
dc.subjectComprensión lectoraes_PE
dc.subjectCogniciónes_PE
dc.subjectRendimiento escolares_PE
dc.subjectEstudiante de primariaes_PE
dc.titleEstrategia cognitiva y comprensión lectora en estudiantes del cuarto ciclo de educación básica regular de la I.E. 60050 República de Venezuela, Iquitos 2022es_PE
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesises_PE
thesis.degree.disciplineEducación Primariaes_PE
thesis.degree.grantorUniversidad Nacional de la Amazonía Peruana. Facultad de Agronomíaes_PE
thesis.degree.nameLicenciado(a) en Educación Primariaes_PE
dc.subject.ocdehttps://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.03.01es_PE
renati.author.dni45790687
renati.advisor.orcidhttps://orcid.org/0000-0002-4204-0479
renati.advisor.dni5353595
renati.typehttps://purl.org/pe-repo/renati/type#tesises_PE
renati.discipline112016es_PE
renati.levelhttps://purl.org/pe-repo/renati/level#tituloProfesionales_PE
renati.jurorRodriguez Mera de Fababa, Nilda Manuela
renati.jurorHuanca Ramos, Guillermo
renati.jurorIsuiza Mozombite, Olga
dc.publisher.countryPEes_PE


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess