Show simple item record

dc.contributor.advisorPanduro Urrelo, Harvey Enrique
dc.contributor.authorYance Correa, Dania Veronica
dc.date.accessioned2024-01-22T15:33:06Z
dc.date.available2024-01-22T15:33:06Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.other370.153 Y12 2023
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12737/9724
dc.description.abstractThe purpose of the study was to establish the relationship between aggressiveness and socialization of five-year-old boys and girls in the initial level educational institution No. 160 My First Learning. The sample consisted of 25 initial level students. The research was oriented by the quantitative approach of the basic type with a non-experimental and correlational design. The results showed that 48% of the students present a low and medium level of aggressiveness respectively, with respect to the socialization variable, the highest percentage 24% present a low level. Likewise, an inverse correlation was identified between aggressiveness and socialization. In conclusion, the Kendall-c Tau statistic (-0.619) showed that the aggressiveness and socialization variables have an inverse correlation (p value=0.000).en_US
dc.description.abstractEl propósito del estudio fue establecer la relación que existe entre la agresividad y socialización de los niños y niñas de cinco años de edad en la institución educativa de nivel inicial N° 160 Mi Primer Aprendizaje. La muestra estuvo conformada por 25 estudiantes de nivel inicial. La investigación se orientó por el enfoque cuantitativo de tipo básica con diseño no experimental y correlacional. Los resultados evidenciaron que el 48% de los estudiantes presentan un nivel bajo y medio de agresividad respectivamente, con respecto a la variable socialización el mayor porcentaje 24% presentan un nivel bajo. Asimismo, se identificó correlación inversa entre agresividad y socialización. En conclusión, el estadístico Tau de Kendall-c (-0,619) demostró que las variables agresividad y socialización tienen una orrelación inversa (p valor=0,000).es_PE
dc.formatapplication/pdfes_PE
dc.language.isospaes_PE
dc.publisherUniversidad Nacional de la Amazonía Peruanaes_PE
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess*
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.subjectSocializaciónes_PE
dc.subjectAgresividades_PE
dc.subjectDesarrollo del niñoes_PE
dc.subjectEnseñanzaes_PE
dc.subjectEstrategias de aprendizajees_PE
dc.subjectEducación de la primera infanciaes_PE
dc.titleAgresividad y socialización de los niños y niñas de cinco años en la institución educativa de nivel inicial jardín Nº 160 Mi Primer Aprendizaje Caballo Cocha 2022es_PE
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesises_PE
thesis.degree.disciplineEducación Iniciales_PE
thesis.degree.grantorUniversidad Nacional de la Amazonía Peruana. Facultad de Ciencias de la Educación y Humanidadeses_PE
thesis.degree.nameLicenciado(a) en Educación Iniciales_PE
dc.subject.ocdehttps://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.03.01es_PE
renati.author.dni70101285
renati.advisor.orcidhttps://orcid.org/0000-0002-3552-2592
renati.advisor.dni05377079
renati.typehttps://purl.org/pe-repo/renati/type#tesises_PE
renati.discipline111016es_PE
renati.levelhttps://purl.org/pe-repo/renati/level#tituloProfesionales_PE
renati.jurorMontani Rios, Emilio Augusto
renati.jurorOyarse Sangama, Lady Diane
renati.jurorCuipal Torres, Julio Segundo
dc.publisher.countryPEes_PE


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess