Show simple item record

dc.contributor.advisorChucos Calixto, Walter Luis
dc.contributor.authorJara de la Cruz, Janeth
dc.date.accessioned2024-01-25T17:40:32Z
dc.date.available2024-01-25T17:40:32Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.other371.12 J24 2023
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12737/9736
dc.description.abstractThe research was carried out to answer the following question: What is the relationship between work stress and teaching performance in the educational institution No. 60192 October 9, primary level Iquitos 2021-2022? and for this purpose the study has formulated as a general objective: Relate work stress and teaching performance in the educational institution subject to the study. The research design was cross-sectional, bivariate, and field with relational research type. The population and sample of the study consisted of 26 teachers, and for data collection questionnaires were applied using the survey technique. The data collection instruments have been validated by experts. Conclusion: The statistical value of Student's t is = 25.311; with p-value (bilateral significance) = 0.000, with a significance level of 5%, which certifies that job stress is related to teaching performance, thus confirming the research hypothesis.en_US
dc.description.abstractSe realizó la investigación para responder la siguiente pregunta: ¿Cómo se relaciona el estrés laboral con el desempeño docente en la institución educativa N° 60192 9 de octubre nivel primaria Iquitos 2021-2022?, y para tal fin se formuló el objetivo general: Relacionar el estrés laboral y el desempeño docente en la institución educativa sujeta al estudio. Se tuvo como diseño de investigación al transversal, bivariado y de campo con tipo de investigación relacional. La población y muestra del estudio estuvo constituida por 26 docentes, y para la colecta de información se aplicaron cuestionarios mediante la técnica de la encuesta. Los instrumentos de recolección de datos han sido validados por expertos. Conclusión: El valor estadístico t de Student es = 25,311; con p-valor (significación bilateral) = 0,000, con un nivel de significancia del 5%, el cual certifica que el estrés laboral se encuentra relacionado con el desempeño docente, con lo que se comprueba la hipótesis de la investigación.es_PE
dc.formatapplication/pdfes_PE
dc.language.isospaes_PE
dc.publisherUniversidad Nacional de la Amazonía Peruanaes_PE
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess*
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.subjectDesempeño de un papeles_PE
dc.subjectEstrés laborales_PE
dc.subjectDocente de escuela primariaes_PE
dc.subjectEscuelaes_PE
dc.titleEstrés laboral y su relación con el desempeño docente en la Institución Educativa N° 60192 9 de octubre nivel primaria, Iquitos 2021-2022es_PE
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesises_PE
thesis.degree.disciplineEducación Primariaes_PE
thesis.degree.grantorUniversidad Nacional de la Amazonía Peruana. Facultad de Ciencias de la Educación y Humanidadeses_PE
thesis.degree.nameLicenciado(a) en Educación Primariaes_PE
dc.subject.ocdehttps://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.03.01es_PE
renati.author.dni41460446
renati.advisor.orcidhttps://orcid.org/0000-0001-8399-0545
renati.advisor.dni05359833
renati.typehttps://purl.org/pe-repo/renati/type#tesises_PE
renati.discipline112016es_PE
renati.levelhttps://purl.org/pe-repo/renati/level#tituloProfesionales_PE
renati.jurorSoplin Rios, Judith Alejandrina
renati.jurorIsuiza Mozombite, Olga
renati.jurorRodriguez Quiroz, Segundo Artidoro
dc.publisher.countryPEes_PE


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess