Regulación emocional infantil y actitudes sobre el estudio en niños de cuatro y cinco años de la I.E.P.I.P.S. Rosa de América, Iquitos 2022
Abstract
The research had as it´s starting point the following question: What is the level of relationship that exists between children´s emotional regulation and attitudes about the study in children of four and five years of the I.E.P.I.P.S. Rosa de América de Iquitos in 2022? And as main objective to relate the level of child emotional regulation and attitudes about the study in children of four and five years of the educational institution. The study methodology considers the type of relational research with a field, bivariate and cross-sectional design. 116 children were the population and sample, the observation technique and two observation guides were used to collect the data, as data collection instrument, which were validated by experts. The conclusion of the investigation that the Spearman´s Rho test statistician: Student´s t = 20,047; p-value (bilateral significance) = 0.000, which indicates that the hypothesis that child emotional regulation is related to attitudes about studying in four – and five-year-old children from the I.E.P.I.P.S Rosa de América Iquitos 2022 at a level is accepted of significance of 5%, which demonstrates the research hypothesis: “There is a significant relationship between child emotional regulation and attitudes about the study in children of four and five years of the I.E.P.I.P.S. Rosa de América Iquitos 2022.” La investigación tuvo como punto de partida a la siguiente interrogante: ¿Cuál es el nivel de relación que existe entre la regulación emocional infantil y las actitudes sobre el estudio en niños de cuatro y cinco años de la I.E.P.I.P.S. Rosa de América de Iquitos en el 2022?, y como objetivo principal relacionar el nivel de la regulación emocional infantil y las actitudes sobre el estudio en niños de cuatro y cinco años de la institución educativa. La metodología del estudio considera el tipo de investigación relacional con un diseño de campo, bivariado y transversal, 116 niños fueron la población y muestra, se utilizó la técnica de observación y dos guías de observación para colectar los datos, como instrumentos de recolección de datos, los cuales fueron validadas por expertas. La conclusión de la investigación que el estadígrafo de prueba de la Rho de Spearman: t de Student = 20,047; p-valor (significación bilateral) = 0,000, lo que indica que se acepta la hipótesis que la regulación emocional infantil se encuentra relacionada a las actitudes sobre el estudio en niños de cuatro y cinco años de la I.E.P.I.P.S Rosa de América Iquitos 2022 a un nivel de significancia del 5%, lo que demuestra la hipótesis de la investigación: “Existe relación significativa entre la regulación emocional infantil y las actitudes sobre el estudio en niños de cuatro y cinco años de la I.E.P.I.P.S Rosa de América Iquitos 2022”
Collections
- Tesis [225]