Show simple item record

dc.contributor.advisorAcosta Grandez, Carol Gissela
dc.contributor.authorPanduro Catashunga, Jarif Esther
dc.date.accessioned2024-02-02T16:31:24Z
dc.date.available2024-02-02T16:31:24Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.other372.21 P23 2023
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12737/9774
dc.description.abstractThe study focuses on assertive communication through WhatsApp, for this purpose the main objective was established to describe the level of assertive communication through WhatsApp in teachers of the initial level public Educational Institutions of Caballo Cocha in 2021. According to the objective was worked with the type of descriptive investigation, and as a design, the cross-sectional, field, and univariate design was used. A duly validated questionnaire was applied to the study population, which at the same time was the sample, using the data collection technique called survey. The results show that the level of assertive communication by WhatsApp of the 61 (100.0%) of the teachers of the initial level public educational institutions is low in 4.9% (n=3), while it is medium in 27.9% (n=17) and it is of a high level in 67.2% (n=41) who are the majority.en_US
dc.description.abstractEl estudio se centra en la comunicación asertiva por medio del whatsapp, con tal propósito se estableció como objetivo principal, describir el nivel de comunicación asertiva por WhatsApp en docentes de las Instituciones Educativas públicas de nivel inicial de Caballo Cocha en el 2021. De acuerdo con el objetivo se trabajó con el tipo de investigación descriptiva, y como diseño se tuvo al transversal, de campo y univariado. A la población de estudio el cual al mismo tiempo fue la muestra se le aplicó un cuestionario debidamente validado mediante la técnica de colecta de datos llamada encuesta. Los resultados muestran que el nivel de comunicación asertiva por WhatsApp de los 61 (100,0%) de los docentes de las instituciones educativas públicas de nivel inicial es bajo en el 4,9% (n=3), mientras que es medio en el 27,9% (n=17) y es de nivel alto en el 67,2% (n=41) que son la mayoría.es_PE
dc.formatapplication/pdfes_PE
dc.language.isospaes_PE
dc.publisherUniversidad Nacional de la Amazonía Peruanaes_PE
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess*
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.subjectEducación de la primera infanciaes_PE
dc.subjectEducación a distanciaes_PE
dc.subjectComunicación en educaciónes_PE
dc.subjectAsertividades_PE
dc.subjectDocente de preescolares_PE
dc.titleComunicación asertiva por whatsapp en docentes de las instituciones educativas públicas del nivel inicial, Caballo Cocha 2021es_PE
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesises_PE
thesis.degree.disciplineEducación Iniciales_PE
thesis.degree.grantorUniversidad Nacional de la Amazonía Peruana. Facultad de Ciencias de la Educación y Humanidadeses_PE
thesis.degree.nameLicenciado(a) en Educación Iniciales_PE
dc.subject.ocdehttps://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.03.01es_PE
renati.author.dni42133399
renati.advisor.orcidhttps://orcid.org/0000-0002-4630-163X
renati.advisor.dni42641297
renati.typehttps://purl.org/pe-repo/renati/type#tesises_PE
renati.discipline111016es_PE
renati.levelhttps://purl.org/pe-repo/renati/level#tituloProfesionales_PE
renati.jurorChucos Calixto, Walter Luis
renati.jurorReategui Macedo, Keither
renati.jurorFababa Rodriguez, Maya
dc.publisher.countryPEes_PE


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess