Factores que influyen en la lealtad del cliente del chifa Fast Food Iquitos 2022
Abstract
The purpose of this thesis project was to identify the factors that have the greatest influence on customer loyalty of Chifa - Fast Food, Iquitos 2022, opting for a basic study, descriptive and explanatory level, non-experimental design. The population consisted of 331 people, from which a sample of 178 clients was extracted, to whom a survey and a questionnaire of 25 items were applied. It was concluded that the variables that would be significantly predicting customer loyalty are food quality (sig.=0.000), atmosphere (sig.=0.005) and satisfaction (sig.=0.050), however, the variables price (sig.=0.703), quality of service (sig.=0.387) and location (sig.=0.336) do not significantly predict the level of loyalty. Therefore, the quality of the food (39.2%), the price (3.3%), quality of service (36.3%), the atmosphere (37.7%), location (14.1%) and satisfaction (38.5%) maintains a significant influence with the customer loyalty of Chifa - Fast Food, Iquitos 2022 La finalidad del presente proyecto de tesis fue identificar los factores que tienen mayor influencia en la lealtad del cliente del Chifa - Fast Food, Iquitos 2022, optando un estudio de tipo básica, nivel descriptivo y explicativo, de diseño no experimental. La población estuvo conformada por 331 personas, de la cual se extrajo una muestra de 178 clientes, a quienes se les aplico una encuesta y un cuestionario de 25 ítems. Se concluyo que, las variables que estarían prediciendo de manera significativa la lealtad del cliente son la calidad de la comida (sig.=0,000), la atmosfera (sig.=0,005) y la satisfacción (sig.=0,050), sin embargo, las variables precio (sig.=0,703), calidad de servicio (sig.=0,387) y la ubicación (sig.=0,336) no predicen significativamente el nivel de la lealtad. Por lo tanto, la calidad de la comida (39,2%), el precio (3,3%), calidad de servicio (36,3%), la atmosfera (37,7%), ubicación (14,1%) y satisfacción (38,5%) mantiene una influencia significativa con la lealtad del cliente del Chifa - Fast Food, Iquitos 2022.
Collections
- Tesis [162]