Show simple item record

dc.contributor.advisorGuzmán Cornejo, Edgar
dc.contributor.authorIpanama Mendoza, Heidy Milagros
dc.date.accessioned2024-02-19T19:00:07Z
dc.date.available2024-02-19T19:00:07Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.other373.224 I66 2024
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12737/9836
dc.description.abstractThe objective of the present study was to explain the influence of motivational factors in fourth year students’ English reading comprehension at public schools of Punchana district 2021. The research type was explanatory with field study, contemporary transectional, and multivariate designs. The study population consisted of 643 students and a stratified sample with a proportional allocation of 241. Results show that the mean score in motivational factors was 48.30 on a scale transformed to 100. In reading comprehension, the mean score was 10.36 out of 20. That is, they are in starter level of achievement. Likewise, in its dimensions: Getting information (12.75, in process), inferencing and interpreting (9.16, starter) and evaluation of text format, content and context (7.99, starter). In conclusion, Spearman Rho test results show that there is no correlation between motivational factors and English reading comprehension as the correlation is negative and p-value = .885 > α = 0.05. Therefore, there was no need to carry out any regression analysis.en_US
dc.description.abstractEl objetivo del presente estudio fue explicar la influencia de los factores motivacionales en la comprensión de textos en inglés en estudiantes de cuarto grado de secundaria en instituciones públicas del distrito de Punchana 2021. La investigación fue de tipo explicativo con diseños de campo, contemporáneo transeccional y multivariado. La población de estudio estuvo conformada por 643 estudiantes y una muestra estratificada con afijación proporcional de 241. Los resultados muestran que la media de factores motivacionales fue de 48.30 en una escala transformada a 100. En comprensión de textos en inglés, la media fue 10.36 en escala vigesimal, que es logro en inicio. Asimismo, en sus dimensiones: Obtención de información (12.75, en proceso), inferencia e interpretación (9.16, en inicio) y evaluación de la forma, el contenido y el contexto (7.99, en inicio). En conclusión, los resultados de la prueba no paramétrica Rho Spearman muestran que no existe correlación entre factores motivacionales y comprensión de textos escritos inglés, porque la correlación es negativa y el p-valor= .885 > α = 0,05; por tanto, no fue necesario realizar una regresión.es_PE
dc.formatapplication/pdfes_PE
dc.language.isospaes_PE
dc.publisherUniversidad Nacional de la Amazonía Peruanaes_PE
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess*
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.subjectComprensión lectoraes_PE
dc.subjectIngléses_PE
dc.subjectMotivaciónes_PE
dc.subjectEstudiante de secundariaes_PE
dc.subjectEscuelas públicases_PE
dc.titleFactores motivacionales en la comprensión de textos en inglés en estudiantes de cuarto grado de secundaria en instituciones educativas públicas del distrito de Punchana 2021es_PE
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesises_PE
thesis.degree.disciplineEducación Secundaria con Especialidad en Idiomas Extranjeros con mención en Inglés-Alemánes_PE
thesis.degree.grantorUniversidad Nacional de la Amazonía Peruana. Facultad de Ciencias de la Educación y Humanidadeses_PE
thesis.degree.nameLicenciado(a) en Educación Secundaria con especialidad en Idiomas Extranjeros con mención en Inglés-Alemánes_PE
dc.subject.ocdehttps://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.03.01es_PE
renati.author.dni46048029
renati.advisor.orcidhttps://orcid.org/0000-0002-4978-0111
renati.advisor.dni05348118
renati.typehttps://purl.org/pe-repo/renati/type#tesises_PE
renati.discipline121996es_PE
renati.levelhttps://purl.org/pe-repo/renati/level#tituloProfesionales_PE
renati.jurorGonzales Mera, Guillermina Elisa
renati.jurorLazo Ramirez, Lila
renati.jurorIsuiza Mozombite, Olga
dc.publisher.countryPEes_PE


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess