Show simple item record

dc.contributor.advisorVásquez Matute, Sol Patricia
dc.contributor.authorMontenegro Culqui, Richard
dc.date.accessioned2024-02-26T17:18:06Z
dc.date.available2024-02-26T17:18:06Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.other371.27 M77 2024
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12737/9857
dc.description.abstractThe present study aimed to determine the teachers' feelings about the formative evaluation of first grade students at the Educational Institution Nº 60543 "Grimanesa Navarro Guerra" in the city of Nauta. Since this is a study of this nature, a quantitative research method is assumed and the design is descriptive. The population consisted of 30 elementary school teachers; a sample of the same number was used in the census. Non-probabilistic sampling was used. The questionnaire served as an instrument and the survey technique was used. The tables containing the percentages and averages of the data were examined by means of statistical graphs. It was possible to respond once the data had been analyzed by means of statistical tables and graphs and the mean and mode were applied, which made it possible to respond to the objectives set. The most relevant conclusions were the following: It is medium, the level of perception of teachers about Formative Evaluation in students of the primary level of the Educational Institution N° 60543 "Grimanesa Navarro Guerra" - El Cerro- Nauta, with 83%.en_US
dc.description.abstractEl presente estudio se propuso determinar el sentir de los docentes respecto a la evaluación formativa de los alumnos del primer grado de la Institución Educativa Nº 60543 "Grimanesa Navarro Guerra" de la ciudad de Nauta. Por tratarse de un estudio de esta naturaleza, se asume un método de investigación cuantitativo y el diseño es descriptivo. La población estuvo conformada por 30 docentes de educación primaria; en el censo se utilizó una muestra del mismo número. Se realizó un muestreo no probabilístico. El cuestionario sirvió de instrumento y se empleó la técnica de la encuesta. Las tablas que contiene los porcentajes y promedios de los datos se examinaron mediante gráficos estadísticos. Se pudo responder una vez analizados los datos mediante tablas y gráficos estadísticos y se aplicaron la media y la moda, lo que permitió responder a los objetivos planteados. Las conclusiones más relevantes es la siguiente: es media la percepción de los docentes sobre la Evaluación Formativa en los estudiantes del nivel primaria de la Institución Educativa N° 60543 “Grimanesa Navarro Guerra” – El Cerro- Nauta, con un 83%es_PE
dc.formatapplication/pdfes_PE
dc.language.isospaes_PE
dc.publisherUniversidad Nacional de la Amazonía Peruanaes_PE
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess*
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.subjectEvaluación formativaes_PE
dc.subjectMétodo de evaluaciónes_PE
dc.subjectMétodo de enseñanzaes_PE
dc.subjectDocente de escuela primariaes_PE
dc.subjectEscuelas públicases_PE
dc.titleEvaluación formativa según la percepción de los docentes del nivel primario de la Institución Educativa N° 60543 Grimanesa Navarro Guerra el Cerro, Nauta 2022es_PE
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesises_PE
thesis.degree.disciplineEducación Primariaes_PE
thesis.degree.grantorUniversidad Nacional de la Amazonía Peruana. Facultad de Ciencias de la Educación y Humanidadeses_PE
thesis.degree.nameLicenciado(a) en Educación Primariaes_PE
dc.subject.ocdehttps://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.03.01es_PE
renati.author.dni41503849
renati.advisor.orcidhttps://orcid.org/0000-0002-8760-7758
renati.advisor.dni05232872
renati.typehttps://purl.org/pe-repo/renati/type#tesises_PE
renati.discipline112016es_PE
renati.levelhttps://purl.org/pe-repo/renati/level#tituloProfesionales_PE
renati.jurorRodriguez Quiroz, Segundo Artidoro
renati.jurorRios Ramirez, Roger Ricardo
renati.jurorReategui Macedo, Keither
dc.publisher.countryPEes_PE


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess