Aprendizaje cooperativo y logros de aprendizaje en estudiantes del quinto ciclo de primaria en la IE N° 61008 de Iquitos en el año 2023
Abstract
Objective: The aim of this study was to determine the relation between the learning cooperative and the learning attainment in the in students of the fifth cycle of elementary school of the IE N° 61008, in the year 2023. Materials and methods: It was applied a cooperative learning a administrered questionnaire for elementary school to 103 childrens, previous validation for experts. The study was descriptive – relational and the design was not experimental, to determine the relationship it used the non-parametric statistical test x2. It was observed that between cooperative learning and the social personnel area, p=0.552>0.05; between cooperative learning and the physical education area, p=0.522>0.05; between cooperative learning and the communication area, p=0.625>0.05; between cooperative learning and the art area, p=0.261>0.05; between cooperative learning and the mathematics area, p=0.169>0.05; between cooperative learning and the science area, p=0.881>0.05; between cooperative learning and the religion area, p=0.846>0.05. Conclusión: there is not significant relationship between learning cooperative the learning cooperative and the learning attainment in the in students of the fifth cycle of elementary school of the IE N° 61008, in the year 2023. Objetivo: El objetivo fue determinar la relación entre el aprendizaje cooperativo y los logros de aprendizaje en estudiantes del quinto ciclo de primaria de la IEP 61008 de Iquitos en el año 2023. Materiales y métodos: Se aplicó un cuestionario auto administrado de aprendizaje cooperativo a una muestra de 103 niños, previa validación de expertos. El estudio fue tipo descriptivo – relacional, el diseño no experimental para determinar la relación se empleó la prueba estadística no paramétrica chi cuadrada. Se observó que entre el aprendizaje cooperativo y el área de Personal Social p= 0.552>0.05; entre el aprendizaje cooperativo y el área de Educación Física p= 0.522>0.05; entre el aprendizaje cooperativo y el área de Comunicación p= 0.625>0.05; entre el aprendizaje cooperativo y el área de Arte p= 0.2.61>0.05; entre el aprendizaje cooperativo y el área de Matemática p= 0.169>0.05; entre el aprendizaje cooperativo y el área de Ciencia y Tecnología p= 0.881>0.05; entre el aprendizaje cooperativo y el área de Religión p= 0.846>0.05. Conclusión: No existe relación significativa entre el aprendizaje cooperativo y los logros de aprendizaje en estudiantes del quinto ciclo de la IEP 61008 de Iquitos en el año 2023.
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- Tesis [116]