Show simple item record

dc.contributor.advisorGuevara Torres, Fernando
dc.contributor.authorMozombite Pizango, Glenis
dc.date.accessioned2024-03-11T17:15:11Z
dc.date.available2024-03-11T17:15:11Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.other370.155 M84 2023
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12737/9899
dc.description.abstractThe general objective of the study was to explain the level of knowledge in gross and fine psychomotor skills in the students of the fourth and fifth level of Initial Education of the Faculty of Educational Sciences and Humanities; the type of non-experimental research of the descriptive type and the simple descriptive cross-sectional design, the population was made up of 75 students from the fourth to the fifth level of initial education and two observation sheets were used as an instrument. As a result, the majority of them, 65.3% (49) have knowledge about fine and gross motor skills above average, 32.0% (24) of the students have an average level of knowledge, and 2 .7% (2) of the students at a low average level of knowledge respectively. Finally, it is concluded that the level of Knowledge in Gross and Fine Psychomotor Skills in the students of the fourth and fifth level of Initial Education of the Faculty of Educational Sciences and Humanities is good μ>65 points.en_US
dc.description.abstractEl estudio tuvo como objetivo general explicar el nivel de conocimiento en Psicomotricidad gruesa y fina en las estudiantes del cuarto y quinto nivel de Educación Inicial de la Facultad de Ciencias de la Educación y Humanidades; el tipo de investigación no experimental del tipo descriptivo y el diseño descriptivo simple de corte transversal, la población estuvo conformada por 75 estudiantes del cuarto al y quinto nivel de educación inicial y como instrumento se utilizó dos fichas de observación. Como resultado se tienen que la mayoría de ellas 65,3% (49) se encuentran en conocimiento sobre psicomotricidad fina y gruesa por encima del promedio, el 32,0% (24) de las estudiantes en nivel de conocimiento en promedio, y 2,7% (2) de las estudiantes en nivel de conocimiento bajo del promedio respectivamente. Finalmente se concluye que el nivel de Conocimiento en Psicomotricidad gruesa y fina en las estudiantes del cuarto y quinto nivel de Educación Inicial de la Facultad de Ciencias de la Educación y Humanidades es bueno µ > 65 puntos.es_PE
dc.formatapplication/pdfes_PE
dc.language.isospaes_PE
dc.publisherUniversidad Nacional de la Amazonía Peruanaes_PE
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess*
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.subjectPsicomotricidades_PE
dc.subjectConocimientoes_PE
dc.subjectEducación de la primera infanciaes_PE
dc.subjectEstudiante universitarioes_PE
dc.subjectUniversidades públicases_PE
dc.titleConocimiento en psicomotricidad fina y gruesa por parte de las estudiantes del cuarto y quinto nivel de educación inicial Facultad de Ciencias de la Educación y Humanidades Unap, Iquitos 2021es_PE
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesises_PE
thesis.degree.disciplineEducación Iniciales_PE
thesis.degree.grantorUniversidad Nacional de la Amazonía Peruana. Facultad de Ciencias de la Educación y Humanidadeses_PE
thesis.degree.nameLicenciado(a) en Educación Iniciales_PE
dc.subject.ocdehttps://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.03.01es_PE
renati.author.dni70453159
renati.advisor.orcidhttps://orcid.org/0000-0003-0466-7315
renati.advisor.dni05204041
renati.typehttps://purl.org/pe-repo/renati/type#tesises_PE
renati.discipline111016es_PE
renati.levelhttps://purl.org/pe-repo/renati/level#tituloProfesionales_PE
renati.jurorTorres Garcia, Luis Enrique
renati.jurorOyarse Sangama, Lady Diane
renati.jurorAngulo Rios, Luz Angelica
dc.publisher.countryPEes_PE


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess