Show simple item record

dc.contributor.advisorHarvey Enrique Panduro Urrelo
dc.contributor.authorCanayo Del Aguila, Estrellita Evelyn
dc.date.accessioned2024-03-12T15:28:00Z
dc.date.available2024-03-12T15:28:00Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.other371.35 C23 2023
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12737/9906
dc.description.abstractThis study has been carried out with the purpose of evaluating how the virtual national educational program “I Learn at Home” influences the development of oral expression in 5-year-old children of the initial educational institution No. 312 Grillito Iquitos 2022. The research had a quantitative experimental approach and pre-experimental design. The population was represented by 140 5-year-old students from the Initial Educational Institution No. 312 Grillito 2022. The technique that was applied was observation and the instrument was the observation sheet. The instruments were validated through expert judgment, the objectives were achieved by carrying out statistical hypothesis tests where it was obtained that “I Learn at Home” positively influences the development of oral expression in 5-year-old children of the Initial Educational Institution No. 312 Grillito, Iquitos 2022.en_US
dc.description.abstractSe ha realizado este estudio con la finalidad de evaluar de qué manera el programa educativo nacional virtual “Aprendo en Casa” influye en el desarrollo de la expresión oral en los niños de 5 años de la institución educativa inicial N° 312 Grillito Iquitos 2022. La investigación fue de enfoque cuantitativo de tipo experimental y diseño pre– experimental. La población estuvo representada por 140 estudiantes de 5 años de la Institución Educativa Inicial N° 312 Grillito 2022. La técnica que se aplicó fue la observación y el instrumento la ficha de observación. Los instrumentos se validaron mediante juicio de expertos, los objetivos se alcanzaron al realizar las pruebas de hipótesis estadísticas donde se obtuvo que el “Aprendo en Casa” influye positivamente en el desarrollo de la expresión oral en los niños de 5 años de la Institución Educativa Inicial N° 312 Grillito, Iquitos 2022.es_PE
dc.formatapplication/pdfes_PE
dc.language.isospaes_PE
dc.publisherUniversidad Nacional de la Amazonía Peruanaes_PE
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess*
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.subjectEducación a distanciaes_PE
dc.subjectProgramas de educaciónes_PE
dc.subjectExpresión orales_PE
dc.subjectNiño en edad preescolares_PE
dc.subjectEscuela de párvuloses_PE
dc.titleInfluencia del programa educativo nacional virtual aprendo en casa en el desarrollo en la expresión oral en niños de cinco años de la Institución Educativa Inicial N° 312 Grillito, Iquitos 2022es_PE
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesises_PE
thesis.degree.disciplineEducación Iniciales_PE
thesis.degree.grantorUniversidad Nacional de la Amazonía Peruana. Facultad de Ciencias de la Educación y Humanidadeses_PE
thesis.degree.nameLicenciado(a) en Educación Iniciales_PE
dc.subject.ocdehttps://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.03.01es_PE
renati.author.dni74089633
renati.advisor.orcidhttps://orcid.org/0000-0002-3552-2592
renati.advisor.dni05377079
renati.typehttps://purl.org/pe-repo/renati/type#tesises_PE
renati.discipline111016es_PE
renati.levelhttps://purl.org/pe-repo/renati/level#tituloProfesionales_PE
renati.jurorRodriguez Mera de Fababa, Nilda Manuela
renati.jurorOyarse Sangama, Lady Diane
renati.jurorMacedo Torres, Lita
dc.publisher.countryPEes_PE


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess