Show simple item record

dc.contributor.advisorAlvarado Arbildo, Gilbert Roland
dc.contributor.authorConcha Rengifo, Altair Emilio
dc.contributor.authorGutierrez Huayunga, Ana Nieves
dc.date.accessioned2024-03-14T12:41:23Z
dc.date.available2024-03-14T12:41:23Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.other658.3142 C74 2023
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12737/9915
dc.description.abstractThe objective of this research was to determine the relationship between internal marketing with the human resources management of the company Entel, Iquitos 2022, the type of quantitative level research, non-experimental design, descriptive and correlational type was used. The population is made up of all employees of the Entel company in the city of Iquitos, the survey was conducted on a total of 20 people, the result was that with a Pearson correlation value equal to 0.906** and the sigma value (bilateral) which is 0.000, we conclude that there is a significant relationship between internal marketing and human resource management, in the company Entel, Iquitos 2022. After analyzing the dimensions of the variables and according to the response of more than 50% We conclude that both the internal marketing variable and the human resource management variable have a medium level and require significant improvements. The investigation concluded that there is a significant relationship between internal marketing and human resource management, in the company Entel, Iquitos 2022.en_US
dc.description.abstractEsta investigación tuvo como objetivo determinar la relación entre el marketing interno con la gestión de recursos humanos de la empresa Entel, Iquitos 2022, se empleó el tipo de investigación de nivel cuantitativa, de diseño no experimental, de tipo descriptiva y correlacional. La población está conformada por todos colaboradores de la empresa Entel de la ciudad de Iquitos, se realizó la encuesta a un total de 20 personas, se obtuvo como resultado que con un valor de correlación de Pearson igual a 0,906** y el valor de sigma (bilateral) que es de 0,000, concluimos que existe relación significativa entre el marketing interno con la gestión de recursos humanos, en la empresa Entel, Iquitos 2022. Luego de analizar las dimensiones de las variables y conforme a la respuesta de más del 50% concluimos que tanto la variable marketing interno como la variable gestión de recursos humanos tienen un nivel medio y requieren mejoras significativas. La investigación llegó a la conclusión que existe relación significativa entre el marketing interno con la gestión de recursos humanos, en la empresa Entel, Iquitos 2022.es_PE
dc.formatapplication/pdfes_PE
dc.language.isospaes_PE
dc.publisherUniversidad Nacional de la Amazonía Peruanaes_PE
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess*
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.subjectMotivación en el trabajoes_PE
dc.subjectGestión de personales_PE
dc.subjectMarketinges_PE
dc.subjectTrabajadoreses_PE
dc.subjectIndustria de telecomunicacioneses_PE
dc.titleEl marketing interno como aliado estratégico en la gestión de recursos humanos de la empresa Entel, Iquitos 2022es_PE
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesises_PE
thesis.degree.disciplineAdministraciónes_PE
thesis.degree.grantorUniversidad Nacional de la Amazonía Peruana. Facultad de Ciencias Económicas y de Negocioses_PE
thesis.degree.nameLicenciado(a) en Administraciónes_PE
dc.subject.ocdehttps://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.02.04es_PE
renati.author.dni70600449
renati.author.dni76801518
renati.advisor.orcidhttps://orcid.org/0000-0001-8593-9022
renati.advisor.dni05226218
renati.typehttps://purl.org/pe-repo/renati/type#tesises_PE
renati.discipline413016es_PE
renati.levelhttps://purl.org/pe-repo/renati/level#tituloProfesionales_PE
renati.jurorChumbes Huillca, Pio
renati.jurorRuíz Vásquez, Hugo Henry
renati.jurorBurga Pérez, David Eduardo
dc.publisher.countryPEes_PE


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess