Show simple item record

dc.contributor.advisorGarcía Díaz, José Edgar
dc.contributor.authorDomínguez Noriega, Andrés Augusto
dc.contributor.authorVargas Paredes, Wuander Leandro
dc.date.accessioned2024-03-19T16:33:46Z
dc.date.available2024-03-19T16:33:46Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.other005.12 D74 2023
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12737/9934
dc.description.abstractThe purpose of this research was to address the problems of the technologyservices company PC MEDIC SAC, where deficiencies in its business datamanagement were identified, affecting the company's operations. Therefore, thefollowing question was formulated: How does the use of a web-based systemallow us to optimize the technical service management processes of the companyPC MEDIC SAC? The general objective set was: To optimize the technicalservice management processes of the company PC MEDIC SAC through the useof a web-based system. The research hypothesis was: "The use of a web-basedsystem will optimize the technical service management of the company PCMEDIC SAC”. The research was applied with a quasi-experimental designinvolving two established study groups. The population consisted of the customerservice processes of the company. Data was collected from September toNovember 2022 using a non-probabilistic sampling method. Two independentgroups were analyzed in a post-test after the implementation of the web-basedsystem to determine significant differences between the two stages. Specifichypotheses were tested using the Mann-Whitney U test in SPSS. The results showed excellent data recording, report generation, and information retrieval rates. Furthermore, 86.7% of the users were highly satisfied. In conclusion, theimplementation of the computer system significantly improved the technicalservice management of the company PC MEDIC SAC.en_US
dc.description.abstractLa presente investigación tuvo como propósito solucionar los problemas de la empresa de servicios tecnológicos PC MEDIC SAC, donde se identificó deficiencias en su gestión de datos empresariales, afectando las operaciones de la empresa. Por lo que, se formuló la siguiente interrogante: ¿Cómo el uso de un sistema web nos permite optimizar los procesos de gestión de servicio técnico de la empresa PC MEDIC SAC?. Se planteó como objetivo general: Optimizar los procesos de gestión de servicio técnico de la empresa PC MEDIC SAC a partir del uso de un sistema web. Siendo la hipótesis de investigación: “Con el uso de un sistema web se optimizará la gestión de servicio técnico de la empresa PC MEDIC SAC”. La investigación es aplicada con diseño experimental del tipo cuasi experimental con dos grupos de estudios establecidos. La población se compone de los procesos de atención al cliente de la empresa. Los datos se recolectaron de septiembre a noviembre de 2022 utilizando un método de muestreo no probabilístico. Se analizaron dos grupos independientes post test, tras la implementación del sistema web para determinar diferencias significativas entre ambas etapas. Se contrastaron hipótesis específicas utilizando la prueba estadística U de Mann-Witney en SPSS. Los resultados mostraron excelentes índices en el registro de datos, generación de reportes y búsqueda de información. Además, el 86.7% de los usuarios quedaron muy satisfechos. Finalmente, se concluye que la implementación del sistema informático mejoró considerablemente la gestión de servicio técnico de la empresa PC MEDIC SAC.es_PE
dc.formatapplication/pdfes_PE
dc.language.isospaes_PE
dc.publisherUniversidad Nacional de la Amazonía Peruanaes_PE
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess*
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.subjectDesarrollo de softwarees_PE
dc.subjectSistemas de información para la gestiónes_PE
dc.subjectIndustria de la informáticaes_PE
dc.titleSistema web para optimizar la gestión de servicio técnico de la empresa PC Medic SAC Iquitos 2022es_PE
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesises_PE
thesis.degree.disciplineIngeniería de Sistemas e Informáticaes_PE
thesis.degree.grantorUniversidad Nacional de la Amazonía Peruana. Facultad de Ingeniería de Sistemas e Informáticaes_PE
thesis.degree.nameIngeniero(a) de Sistemas e Informáticaes_PE
dc.subject.ocdehttps://purl.org/pe-repo/ocde/ford#2.02.04es_PE
renati.author.dni72850544
renati.author.dni71111542
renati.advisor.orcidhttps://orcid.org/0000-0001-5936-1378
renati.advisor.dni41208549
renati.typehttps://purl.org/pe-repo/renati/type#tesises_PE
renati.discipline612156es_PE
renati.levelhttps://purl.org/pe-repo/renati/level#tituloProfesionales_PE
renati.jurorPita Astengo, Luis Honorato
renati.jurorMarthans Ruiz, Ángel Alberto
renati.jurorPalacio Chávez, César Augusto
dc.publisher.countryPEes_PE


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess