Show simple item record

dc.contributor.advisorAcuña Reyna, Oscar Ernesto
dc.contributor.authorMozombite Doñez, Jemima
dc.date.accessioned2024-03-21T16:53:24Z
dc.date.available2024-03-21T16:53:24Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.other370.152 M84 2024
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12737/9939
dc.description.abstractThis research has the description of Text Comprehension of narrative and expositive text level in students from the fifth grade of secondary education of Mariscal Oscar Raymundo Benavides School, Iquitos 2022 as a central topic. It has a qualitative approach and the methodology is descriptive-simple, O x1, x2. The population of this study were 358 students from morning and afternoon time in total. To measure the reading comprehension from narrative and expositive texts, questionnaire as an instrument was used. According with the results, there are issues with the learning of reading comprehension of written texts; they are persisting. 30.81% of students have problems with the comprehension of narrative texts and 48.64% students have problems with comprehension of expositive texts; most of the majority of students are in pre beginner and beginner level. The research work concludes that even though there is a slight difference between the comprehension of narrative and expositive texts, both of them are under the expected level.en_US
dc.description.abstractLa presente investigación tuvo como objetivo describir la comprensión lectora de textos narrativos y expositivos en los estudiantes del quinto grado de secundaria de la Institución Educativa Mariscal Oscar Raymundo Benavides, Iquitos 2022. Es de enfoque cualitativo y diseño descriptivo simple O x1, x2. La población de estudio estuvo conformada por un total de 358 estudiantes, turnos, mañana y tarde. Para medir la comprensión lectora de textos narrativos y expositivos se utilizó el instrumento cuestionario. Los resultados obtenidos señalan que persisten las dificultades en comprender textos escritos. El 30.81% tiene problemas para comprender textos narrativos y el 8.64%, para comprender textos expositivos, concentrándose la mayor cantidad de estudiantes en los niveles de reinicio e inicio. La investigación concluye que a pesar de existir una ligera diferencia entre la comprensión de textos narrativos y expositivos, en ambos casos están por debajo del nivel esperado.es_PE
dc.formatapplication/pdfes_PE
dc.language.isospaes_PE
dc.publisherUniversidad Nacional de la Amazonía Peruanaes_PE
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess*
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.subjectComprensión lectoraes_PE
dc.subjectLibros de textoes_PE
dc.subjectEstudiante de secundariaes_PE
dc.subjectEscuelas públicases_PE
dc.titleLa comprensión de textos narrativos y expositivos en estudiantes de quinto grado de secundaria de la Institución Educativa Mariscal Oscar Raymundo Benavides, Iquitos 2022es_PE
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesises_PE
thesis.degree.disciplineEducación Secundaríaes_PE
thesis.degree.grantorUniversidad Nacional de la Amazonía Peruana. Facultad de Ciencias de la Educación y Humanidadeses_PE
thesis.degree.nameLicenciado(a) en Educación Secundaria con especialidad en Lengua y Literaturaes_PE
dc.subject.ocdehttps://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.03.01es_PE
renati.author.dni72357780
renati.advisor.orcidhttps://orcid.org/0000-0003-1582-8487
renati.advisor.dni05378530
renati.typehttps://purl.org/pe-repo/renati/type#tesises_PE
renati.discipline121746es_PE
renati.levelhttps://purl.org/pe-repo/renati/level#tituloProfesionales_PE
renati.jurorBruño Mozombite, Edinzon
renati.jurorVelasquez Panduro, Milka
renati.jurorCalderon Huarmiyuri, Alana
dc.publisher.countryPEes_PE


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess