Show simple item record

dc.contributor.advisorRaygada Paredes, Stevs
dc.contributor.authorLozano Barbaran, Osarsip Tito
dc.contributor.authorVillacorta Rengifo, David
dc.date.accessioned2024-03-22T12:59:28Z
dc.date.available2024-03-22T12:59:28Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.other658.8343 L91 2023
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12737/9952
dc.description.abstractThe purpose of this study is to determine the relationship that exists between the quality of the service with the satisfaction of the client who uses documentary credits, in the Banco de Crédito del Perú branch Iquitos, 2021, the quantitative level was used, non-experimental design, the investigation It was descriptive and correlational. The population is made up of 268 who use the documentary credit service of the Banco de Crédito branch Iquitos, 2021, the survey was carried out on a representative sample of the population whose total is 91 clients, the value of 0.321** and sigma (bilateral) equal to 0.002 less than the allowed range, so the proposed hypothesis is accepted. In addition, more than 50% of the people surveyed affirm that they have a "high" level; Regarding the variable quality of service and customer satisfaction, it is concluded that there is a significant and positive correlation of a weak degree between the two variables of customers who use documentary credit of the Banco de Crédito del Perú Iquitos branch, year 2021, there is no low level of service quality of the Banco de Crédito Iquitos branch, 2021 and There is no low level of customer satisfaction of the Banco de Crédito Iquitos branch, 2021.en_US
dc.description.abstractEl fin de ese estudio es determinar la relación que existe entre la calidad del servicio con la satisfacción del cliente que utiliza créditos documentarios, en el Banco de Crédito del Perú sucursal Iquitos, 2021, se empleó el nivel cuantitativo, diseño no experimental, la investigación fue de tipo descriptiva y correlacional. La población está conformada por 268 que utilizan servicio de crédito documentario del Banco de Crédito sucursal Iquitos, 2021, se realizó la encuesta a una muestra representativa de población cuyo total es 91 clientes, se obtuvo como resultado de las respuestas de los clientes el valor de 0,321** y sigma (bilateral) igual a 0,002 menor al rango permitido, por lo que se acepta la hipótesis planteada. Además, más del 50% de personas encuestadas afirman que tienen nivel “alto”; respecto a la variable calidad de servicio y satisfacción del cliente, Se concluye que existe una correlación significativa y positiva de grado débil entre las dos variables de los clientes que usan crédito documentarios del Banco de Crédito del Perú sucursal Iquitos, año 2022, no existe bajo nivel de calidad de servicio del Banco de Crédito sucursal Iquitos, 2021 y No existe bajo nivel de satisfacción del cliente del Banco de Crédito sucursal Iquitos, 2021es_PE
dc.formatapplication/pdfes_PE
dc.language.isospaes_PE
dc.publisherUniversidad Nacional de la Amazonía Peruanaes_PE
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess*
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.subjectSatisfacción del clientees_PE
dc.subjectCalidades_PE
dc.subjectServicios de atención al clientees_PE
dc.subjectCrédito documentarioes_PE
dc.subjectBancoses_PE
dc.titleCalidad de servicio y satisfacción del cliente que utiliza créditos documentarios del Banco de Crédito del Perú sucursal Iquitos, 2021es_PE
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesises_PE
thesis.degree.disciplineNegocios Internacionales y Turísmoes_PE
thesis.degree.grantorUniversidad Nacional de la Amazonía Peruana. Facultad de Ciencias Económicas y de Negocioses_PE
thesis.degree.nameLicenciado(a) en Negocios Internacionales y Turismoes_PE
dc.subject.ocdehttps://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.02.04es_PE
renati.author.dni44092410
renati.author.dni70760040
renati.advisor.orcidhttps://orcid.org/0000-0001-7531-7510
renati.advisor.dni70044659
renati.typehttps://purl.org/pe-repo/renati/type#tesises_PE
renati.discipline416126es_PE
renati.levelhttps://purl.org/pe-repo/renati/level#tituloProfesionales_PE
renati.jurorChong Vela, Rilke
renati.jurorOrbe Davila, Jose Antonio
renati.jurorAmoretti Casas, Roberto Carlos
dc.publisher.countryPEes_PE


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess