Show simple item record

dc.contributor.advisorAcuña Reyna, Oscar Ernesto
dc.contributor.authorTello Gonzales, Ruth Eliana
dc.date.accessioned2024-03-25T16:55:04Z
dc.date.available2024-03-25T16:55:04Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.other372.357 T35 2024
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12737/9956
dc.description.abstractThis research aimed to describe the levels of environmental awareness in sixth grade students at the primary level of the I.E.P.S.M 6010156 “Mariscal Andrés Avelino Cáceres” MAAC. Iquitos 2021. It has a quantitative and descriptive approach. The simple descriptive design Ox, and was used. The population was made up of 102 students. The sample was the same: 102. To measure the levels of environmental awareness, the questionnaire instrument was used. The results obtained indicate that “the highest percentage value obtained for environmental awareness is the medium level with 63%, followed by 36% at the low level, while the high level obtained 1% percentage score. In the cognitive environmental awareness dimension. “The highest percentage value obtained is the medium level with 71%, while the lowest level for this category was for the high level with 8%. In the affective environmental awareness dimension, it is observed that the highest percentage value obtained is the medium level with 53%, the high level of this dimension only obtained 1%. In the behavioral environmental awareness dimension, it is observed that the highest percentage value obtained is the low level with 73%, while the high level barely obtained 2% (2). It is concluded that "The highest percentage achievement of environmental awareness is the average level (63%) in the sixth grade students of the primary level of the I.E.P.S.M 6010156 "Andrés Avelino Cáceres" - MAAC 2021."en_US
dc.description.abstractEsta investigación tuvo como objetivo describir los niveles de conciencia ambiental en los estudiantes del sexto grado del nivel primario de la I.E.P.S.M 6010156 “Mariscal Andrés Avelino Cáceres” MAAC. Iquitos 2021. Es de enfoque cuantitativo y de tipo descriptivo. Se utilizó el diseño descriptivo simple Ox, y. La población estuvo conformada por 102 estudiantes. La muestra fue la misma: 102. Para medir los niveles de la conciencia ambiental se utilizó el instrumento cuestionario. Los resultados obtenidos señalan que “el mayor valor porcentual obtenido para la conciencia ambiental es el nivel medio con un 63%, seguido de un 36% en el nivel bajo, mientras que el nivel alto obtuvo el 1% de puntaje porcentual. En la dimensión conciencia ambiental cognitiva. “El mayor valor porcentual obtenido es el nivel medio con un 71%, mientras que el nivel menor para esta categoría fue para el nivel alto con un 8%. En la dimensión conciencia ambiental afectiva, se observa que el mayor valor porcentual obtenido es el nivel medio con un 53%, el nivel alto de esta dimensión solo obtuvo el 1%. En la dimensión conciencia ambiental conductual, se observa que el mayor valor porcentual obtenido es el nivel bajo con un 73%, mientras que el nivel alto apenas obtuvo el 2% (2). Se concluye que “El mayor logro porcentual de la conciencia ambiental está es el nivel medio (63%) en los estudiantes del sexto grado del nivel primario de la I.E.P.S.M 6010156 “Andrés Avelino Cáceres”- MAAC 2021”.es_PE
dc.formatapplication/pdfes_PE
dc.language.isospaes_PE
dc.publisherUniversidad Nacional de la Amazonía Peruanaes_PE
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess*
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.subjectResponsabilidad ambientales_PE
dc.subjectConcienciaes_PE
dc.subjectEducación ambientales_PE
dc.subjectEstudiante de primariaes_PE
dc.subjectEscuelas públicases_PE
dc.titleLa conciencia ambiental en los estudiantes del sexto grado del nivel primario de la I.E.P.S.M 6010156 Andres Avelino Caceres MAAC 2021es_PE
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesises_PE
thesis.degree.disciplineEducación Primariaes_PE
thesis.degree.grantorUniversidad Nacional de la Amazonía Peruana. Facultad de Ciencias de la Educación y Humanidadeses_PE
thesis.degree.nameLicenciado(a) en Educación Primariaes_PE
dc.subject.ocdehttps://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.03.01es_PE
renati.author.dni05349788
renati.advisor.orcidhttps://orcid.org/0000-0003-1582-8487
renati.advisor.dni05378530
renati.typehttps://purl.org/pe-repo/renati/type#tesises_PE
renati.discipline112016es_PE
renati.levelhttps://purl.org/pe-repo/renati/level#tituloProfesionales_PE
renati.jurorRodriguez Mera de Fababa, Nilda Manuela
renati.jurorMontani Rios, Emilio Augusto
renati.jurorMacedo Torres, Lita
dc.publisher.countryPEes_PE


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess