Déficit de atención con hiperactividad en niños de la Institución Educativa Inicial N° 343 Corazón de Jesús, Islandia 2022
Abstract
The purpose of this study is to provide an answer to the question: What is the attention deficit level with hyperactivity in children of the initial educational institution N° 343 Corazón de Jesús Iceland 2022? In addition to the main objective of the research: Describe the deficit level of attention with hyperactivity in children of the initial educational institution N° 343 Corazón de Jesús Iceland 2022. For this purpose, the type of descriptive research was adopted and to carry it out, a cross-sectional, field, and univariate design was used. The 125 children were the study population and sample respectively, under the perception of the teacher and parent who observed them through observation guides previously validated by experts. The findings show that there is a perception that the level of hyperactivity with attention deficit of the 125 (100.0%) of the children from 3 to 5 years of the I.E.I Nº 343 "Heart of Jesus" of Iceland, is that in Most of the children 60.8% (n=76) are without suspicion of hyperactivity with attention deficit while 39.2% (n= 49) do have a level of suspicion of hyperactivity with attention deficit. El objetivo de este estudio es ofrecer una respuesta a la siguiente pregunta: ¿Cuál es el nivel de déficit de atención con hiperactividad en niños de la Institución Educativa Inicial N°343 Corazón de Jesús Islandia 2022? Además del objetivo principal del estudio, también pretende: Describir el nivel de déficit de atención con hiperactividad en niños de la Institución Educativa Inicial N°343 Corazón de Jesús Islandia 2022. Con ese propósito se adoptó el tipo de investigación descriptivo y para llevarlo a cabo se utilizó el diseño transversal, de campo y univariado. Los 125 niños fueron la población y muestra del estudio respectivamente. Los resultados indican que 125 (100%) de los niños de 3 a 5 años del I.E.I. Nº 343 "Corazón de Jesús" de Islandia padecen hiperactividad con déficit de atención, es que en la mayoría de los niños 60,8% (n=76) se encuentran sin sospecha de hiperactividad con déficit de atención mientras que el 39,2% (n= 49) si presentan nivel de sospecha de hiperactividad con déficit de atención.
Collections
- Tesis [225]