Show simple item record

dc.contributor.advisorRios del Aguila, Perlita
dc.contributor.authorGarcia Saavedra, Delia Isabel
dc.date.accessioned2024-04-26T14:45:43Z
dc.date.available2024-04-26T14:45:43Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.other370.1532 G26 2024
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12737/10078
dc.description.abstractThe study was carried out with the purpose of determining if maternal attitudes in remote teaching are significantly related to the learning of social personnel in children of the educational institution No. 602 San Juan. In the methodology, a quantitative approach of correlational scope was used with a non-experimental design of a cross[1]sectional type. The study included a sample of 76 children with their respective mothers, to whom a questionnaire and an observation guide previously validated by expert judgment were applied. The results allowed us to conclude that maternal attitudes in remote teaching are significantly related to the learning of social personnel in the children of the studied population. This according to the statistical value of Student's t = 6.335; p-value (bilateral significance) = 0.000, this value being less than 0.05.en_US
dc.description.abstractEl estudio se realizó con el propósito de determinar si las actitudes maternales en la enseñanza remota se relacionan significativamente con los aprendizajes de personal social en los niños de la institución educativa N° 602 San Juan. En la metodología se utilizó un enfoque cuantitativo de alcance correlacional con un diseño no experimental de tipo transversal. El estudio incluyó una muestra de 76 niños con sus respectivas madres, a quienes se les aplicaron un cuestionario y una guía de observación previamente validado por juico de expertos. Los resultados permitieron concluir que las actitudes maternales en la enseñanza remota se relacionan significativamente con los aprendizajes de personal social en los niños de la población estudiada. Esto según el valor estadístico t de Student = 6,335; p-valor (significación bilateral) = 0,000 siendo este valor menor a 0,05.es_PE
dc.formatapplication/pdfes_PE
dc.language.isospaes_PE
dc.publisherUniversidad Nacional de la Amazonía Peruanaes_PE
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess*
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.subjectIdentidades_PE
dc.subjectParticipación comunitariaes_PE
dc.subjectNiño en edad preescolares_PE
dc.subjectConducta maternaes_PE
dc.subjectMadrees_PE
dc.subjectEducación a distanciaes_PE
dc.titleActitudes maternales en la enseñanza remota y el aprendizaje en personal social en los niños de la Institución Educativa Inicial N° 602, San Juan 2022es_PE
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesises_PE
thesis.degree.disciplineEducación Iniciales_PE
thesis.degree.grantorUniversidad Nacional de la Amazonía Peruana. Facultad de Ciencias de la Educación y Humanidadeses_PE
thesis.degree.nameLicenciado(a) en Educación Iniciales_PE
dc.subject.ocdehttps://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.03.01es_PE
renati.author.dni05391726
renati.advisor.orcidhttps://orcid.org/0000-0001-5752-8410
renati.advisor.dni05844736
renati.typehttps://purl.org/pe-repo/renati/type#tesises_PE
renati.discipline111016es_PE
renati.levelhttps://purl.org/pe-repo/renati/level#tituloProfesionales_PE
renati.jurorCelis López, Teófilo
renati.jurorOyarce Sangama, Lady Diane
renati.jurorHuerta Bardales, Victoria de Jesús
dc.publisher.countryPEes_PE


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess