Show simple item record

dc.contributor.advisorRios Mendoza, Silvia Raquel
dc.contributor.authorGuerra Mayora, Lita Ynes
dc.date.accessioned2024-05-24T15:06:37Z
dc.date.available2024-05-24T15:06:37Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.other372.1621 G88 2024
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12737/10149
dc.description.abstractThe central objective of the study was to determine the relationship between learning spaces and learning achievements in the area of social personnel in children of the Initial Educational Institution N°311 Divino Niño- San Pablo in the year 2022. For this purpose, used a non-experimental research approach, applying a correlational and transversal design. The study population included all children and parents, while the selected sample was census based, made up of 80 children and 80 parents from the Initial Educational Institution N°311 Divino Niño. To collect the data, survey and observation were chosen, in addition to using a questionnaire and a guide as means to obtain more detailed information. The instruments used underwent validation through review by experts in the field. As a result of the analysis, it was concluded that there is no significant relationship between the learning spaces and the achievements obtained in the area of personal development in the children of the Initial Educational Institution N°311 Divino Niño- San Pablo in the year 2022. Consequently, the results, with a connection value of 0.114, indicate a low level connection.en_US
dc.description.abstractEl objetivo central del estudio fue determinar la relación entre los espacios de aprendizaje y los logros de aprendizaje en el área de personal social en niños de la Institución Educativa Inicial N°311 Divino Niño, San Pablo en el año 2022. Para este propósito, se empleó un enfoque de investigación no experimental, aplicando un diseño de tipo correlacional y transversal. La población de estudio incluyó a todos los niños y padres de familia, mientras que la muestra seleccionada fue censal, conformada por 80 niños y 80 padres de familia de la Institución Educativa Inicial N°311 Divino Niño. Para recopilar los datos, se optó por la encuesta y la observación, además de emplear un cuestionario y una guía como medios para obtener información más detallada. Los instrumentos utilizados se sometieron a una validación a través de la revisión de expertos en el campo. Como resultado del análisis, se llegó a la conclusión de que no existe una relación significativa entre los espacios de aprendizaje y los logros obtenidos en la materia de desarrollo personal en los niños de la Institución Educativa Inicial N°311 Divino Niño, San Pablo en el año 2022. En consecuencia, los resultados, con un valor de conexión de 0.114, indican una conexión de nivel bajo.es_PE
dc.formatapplication/pdfes_PE
dc.language.isospaes_PE
dc.publisherUniversidad Nacional de la Amazonía Peruanaes_PE
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess*
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.subjectAmbiente educacionales_PE
dc.subjectAprendizajees_PE
dc.subjectIdentidades_PE
dc.subjectParticipación comunitariaes_PE
dc.subjectEducación religiosaes_PE
dc.subjectNiño en edad preescolares_PE
dc.subjectEscuela de párvuloses_PE
dc.titleEspacios de aprendizaje y logros de aprendizaje en el área de personal social en niños de la Institución Educativa Inicial N° 311 Divino Niño, San Pablo 2022es_PE
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis
thesis.degree.disciplineEducación Iniciales_PE
thesis.degree.grantorUniversidad Nacional de la Amazonía Peruana. Facultad de Ciencias de la Educación y Humanidadeses_PE
thesis.degree.nameLicenciado(a) en Educación Iniciales_PE
dc.subject.ocdehttps://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.03.01es_PE
renati.author.dni05792034
renati.advisor.orcidhttps://orcid.org/0000-0001-6235-1998
renati.advisor.dni05375366
renati.typehttps://purl.org/pe-repo/renati/type#tesises_PE
renati.discipline111016es_PE
renati.levelhttps://purl.org/pe-repo/renati/level#tituloProfesionales_PE
renati.jurorVasquez Pinedo, Gladys Marlene
renati.jurorSanchez Chia, Priscilla
renati.jurorFlores Saavedra, Rafael
dc.publisher.countryPEes_PE


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess