Percepción de la planificación curricular y logros de aprendizaje en estudiantes del quinto ciclo de primaria en la IE N° 60103 Llanchama, San Juan Bautista 2022
Abstract
Objective: The aim of this study was to determine the relation between fifth cycle students curricular planning and academic achievement at 60103 Llanchama school in 2022.Materials and methods: The research was non experimental with descriptive correlational design. The population and sample was made up of 42 students. For data gathering was used the questionnaire. It was observed: It was observed that between curricular planning and science and technology learning there is coefficient Rho=0.355, p= 0.021; It was observed that between curricular planning and mathematics learning there is coefficient Rho=0.625, p=0.000; and It was observed that between curricular planning and communication learning there is coefficient Rho=0.551, p=0.000. Conclusion: between curricular planning and science and technology learning there is a significant and low relationship; between curricular planning and learning in mathematics there is a significant and good relationship; and between curricular planning and learning in communication there is a significant and moderate relationship. Objetivo: Determinar la relación entre la planificación curricular y los logros de aprendizaje en estudiantes del quinto ciclo de primaria de la institución educativa N° 60103 Llanchama en el año 2022. Materiales y métodos: El diseño de investigación fue no experimental, descriptivo relacional. La población y muestra fue de 42 estudiantes. El instrumento de recolección de datos utilizado fue el cuestionario. Se observó que: la asociación entre la planificación curricular y aprendizaje de ciencia y tecnología presentó el coeficiente Rho=0.355, p=0.021; entre la planificación curricular y aprendizaje de matemática presentó un coeficiente Rho=0.625, p=0.000 y entre la planificación curricular y aprendizaje de comunicación presentó un coeficiente Rho=0.551, p=0.000. Conclusiones: entre la planificación curricular y aprendizaje de ciencia y tecnología existe una relación significativa y baja; entre la planificación curricular y aprendizaje en de matemática existe una relación significativa y moderada, y entre la planificación curricular y aprendizaje de comunicación existe una relación significativa y moderada.
Collections
- Tesis [117]