Show simple item record

dc.contributor.advisorChucos Calixto, Walter Luis
dc.contributor.authorVillacorta Ahuanari, Richard
dc.date.accessioned2024-06-17T15:47:24Z
dc.date.available2024-06-17T15:47:24Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.other371.144 V66 2024
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12737/10205
dc.description.abstractThe research describes the level of self-evaluation of strategies for the evaluation of learning as a teaching practice in students of the Primary Education Institutions I.E.P. Elzeario Mac Donald and I.E.P. N° 60078 in Pebas in 2021, to fulfill it, the descriptive, field, univariate and cross-sectional type was designed, a questionnaire was elaborated to collect data, through a survey. The population and sample were constituted by 101 teachers. The research concludes that the level of self-evaluation of learning evaluation strategies in the students of the 101 (100.0%) teachers is good in 75.2% (76), regular in 16.8% (17) and deficient in 7.9% (8). Likewise, the confirmation of the normality of the data and the hypothesis test based on the student’s t-test support the premise that the level of strategies to evaluate learning in these institutions significantly exceeds the average established in μ = 45 points. These results validate the hypothesis that teachers are applying effective evaluation strategies in the classroom.en_US
dc.description.abstractLa investigación describe el nivel de autoevaluación de estrategias para la evaluación de aprendizajes como práctica docente en estudiantes de las Instituciones Educativas de Educación Primaria I.E.P. Elzeario Mac Donald e I.E.P. N° 60078 en Pebas en el 2021, para cumplirla se diseñó el tipo descriptivo, de campo, univariado y transversal, se elaboró un cuestionario para levantar datos, mediante una encuesta. La población y muestra fue constituida por 101 docentes. La investigación llega a la conclusión de que el nivel de autoevaluacion de estrategias de evaluación de aprendizajes en los estudiantes de los 101 (100,0%) docentes es bueno en el 75,2% (76), regular en el 16,8% (17) y deficiente en el 7,9% (8). Asimismo, la confirmación de la normalidad de los datos y la prueba de hipótesis basada en la prueba t de Student respaldan la premisa de que el nivel de estrategias para evaluar aprendizajes en estas instituciones supera significativamente el promedio establecido en μ= 45 puntos. Estos resultados validan la hipótesis de que los docentes están aplicando estrategias de evaluación efectivas en el aula.es_PE
dc.formatapplication/pdfes_PE
dc.language.isospaes_PE
dc.publisherUniversidad Nacional de la Amazonía Peruanaes_PE
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess*
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.subjectEvaluación del docentees_PE
dc.subjectEvaluación de la educaciónes_PE
dc.subjectAutoevaluaciónes_PE
dc.subjectPráctica pedagógicaes_PE
dc.subjectDocente de escuela primariaes_PE
dc.subjectMétodo de enseñanzaes_PE
dc.subjectEscuelas públicases_PE
dc.titleAutoevaluación de la práctica docente en estrategias para la evaluación de aprendizajes en estudiantes de las instituciones educativas de nivel primaria I.E.P. Elzeario Mac Donald E I.E.P. N° 60078, Pebas 2021es_PE
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesises_PE
thesis.degree.disciplineEducación Primariaes_PE
thesis.degree.grantorUniversidad Nacional de la Amazonía Peruana. Facultad de Ciencias de la Educación y Humanidadeses_PE
thesis.degree.nameLicenciado(a) en Educación Primariaes_PE
dc.subject.ocdehttps://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.03.01es_PE
renati.author.dni44110022
renati.advisor.orcidhttps://orcid.org/0000-0001-8399-0545
renati.advisor.dni05359833
renati.typehttps://purl.org/pe-repo/renati/type#tesises_PE
renati.discipline112016es_PE
renati.levelhttps://purl.org/pe-repo/renati/level#tituloProfesionales_PE
renati.jurorMontani Rios, Emilio Augusto
renati.jurorVasquez Matute, Sol Patricia
renati.jurorMacedo Torres, Lita
dc.publisher.countryPEes_PE


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess