Show simple item record

dc.contributor.advisorChucos Calixto, Walter Luis
dc.contributor.authorVasquez Janeiro, Michael Jeffrey
dc.date.accessioned2024-07-01T16:43:39Z
dc.date.available2024-07-01T16:43:39Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.other372.0114 V32 2024
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12737/10239
dc.description.abstractThe study presents important results that answer the following question: What is the relationship that exists between value attitudes and social skills in the classroom of I.E.P.M. students? N° 61014 Horacio Zevallos Gámez in Iquitos in 2023? regarding the research design, it is defined as non-experimental, relational, field, and transversal. The population of interest is identified, which is also the sample, 400 students from the educational institution. Data collection instruments, an observation guide and a questionnaire are designed and evaluated and validated by experts. Data collection is carried out through observation and survey of students, and then data analysis is carried out, using statistical tests. The data revealed a Pearson correlation coefficient of 0.629, indicating a moderate to high direct and positive relationship between value attitudes and social skills in the classroom. This relationship is clearly visualized in the scatterplot, where the points follow a positive linear trend. In other words, as value attitudes increase, social skills in the classroom also increase.en_US
dc.description.abstractEl estudio presenta resultados importantes que responden a la siguiente pregunta: ¿Cuál es la relación que existe entre las actitudes valóricas y las habilidades sociales en el aula de los estudiantes de la I.E.P.M. N° 61014 Horacio Zevallos Gámez en Iquitos en 2023?, en cuanto al diseño de la investigación, se define como no experimental, relacional, de campo, y transversal. Se identifica la población de interés que además son la muestra, 400 estudiantes de la institución educativa. Se diseñan instrumentos de recolección de datos, una guía de observación y un cuestionario evaluados y validados por expertos. La recopilación de datos se lleva a cabo mediante observación y encuesta a los estudiantes, y posteriormente se procede al análisis de datos, utilizando pruebas estadísticas. Los datos revelaron un coeficiente de correlación de Pearson de 0,629, lo que indica una relación directa y positiva de moderada a alta entre las actitudes valóricas y las habilidades sociales en el aula. Esta relación se visualiza claramente en el diagrama de dispersión, donde los puntos siguen una tendencia lineal positiva. En otras palabras, a medida que aumentan las actitudes valóricas, también aumentan las habilidades sociales en el aula.es_PE
dc.formatapplication/pdfes_PE
dc.language.isospaes_PE
dc.publisherUniversidad Nacional de la Amazonía Peruanaes_PE
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess*
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.subjectValores moraleses_PE
dc.subjectActitud del estudiantees_PE
dc.subjectHabilidades socialeses_PE
dc.subjectEstudiante de primariaes_PE
dc.subjectEscuelas públicases_PE
dc.titleActitudes valóricas y habilidades sociales en el aula en estudiantes de la I.E.P.M. N° 61014 Horacio Zevallos Gámez, Iquitos 2023es_PE
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesises_PE
thesis.degree.disciplineEducación Primariaes_PE
thesis.degree.grantorUniversidad Nacional de la Amazonía Peruana. Facultad de Ciencias de la Educación y Humanidadeses_PE
thesis.degree.nameLicenciado(a) en Educación Primariaes_PE
dc.subject.ocdehttps://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.03.01es_PE
renati.author.dni73233569
renati.advisor.orcidhttps://orcid.org/0000-0001-8399-0545
renati.advisor.dni05359833
renati.typehttps://purl.org/pe-repo/renati/type#tesises_PE
renati.discipline112016es_PE
renati.levelhttps://purl.org/pe-repo/renati/level#tituloProfesionales_PE
renati.jurorRodríguez Mera de Fababa, Nilda Manuela
renati.jurorLópez Vásquez, Ana Rosana
renati.jurorSoplin Soplin, Carlos Alberto
dc.publisher.countryPEes_PE


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess