Show simple item record

dc.contributor.advisorGuevara Torres, Fernando
dc.contributor.authorRuiz Garces, Magda
dc.date.accessioned2024-07-04T17:17:18Z
dc.date.available2024-07-04T17:17:18Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.other372.7 R94 2024
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12737/10258
dc.description.abstractThe general objective of this research is to determine the relationship between psychomotor development and significant learning in the area of mathematics in five-year-old children, initial educational institution Señor de los Milagros Iquitos 2022, the type of descriptive, quantitative research with a cross-sectional correlational, with a population of 96 and a sample of 50 children of five years of initial education, as an instrument interview sheets and printed materials were used for data collection. The result indicates a moderate, direct and positive relationship; It is concluded that there is a significant relationship between psychomotor development and significant learning in the area of mathematics in five-year-old children.en_US
dc.description.abstractLa presente investigación tiene como objetivo general determinar la relación entre el desarrollo psicomotor y el aprendizaje significativo en el área de matemáticas en niños de cinco años, Institución Educativa Inicial Señor de los Milagros Iquitos 2022, el tipo de investigación fue descriptivo, de corte cuantitativo con diseño correlacional de tipo transversal, con una población de 96 y muestra de 50 niños de cinco años de educación inicial, como instrumento se utilizó fichas de entrevista y materiales impreso para el recojo de datos. El resultado indica una relación moderada, directa y positiva; se concluye que existe relación significativa entre el desarrollo psicomotor con el aprendizaje significativo del área de matemática en niños de cinco años.es_PE
dc.formatapplication/pdfes_PE
dc.language.isospaes_PE
dc.publisherUniversidad Nacional de la Amazonía Peruanaes_PE
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess*
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.subjectMatemáticases_PE
dc.subjectAprendizaje significativoes_PE
dc.subjectDesempeño psicomotores_PE
dc.subjectEducación de la primera infanciaes_PE
dc.titleDesarrollo psicomotor y aprendizaje significativo en el área de matemática en niños de cinco años Institución Educativa Inicial Señor de los Milagros, Iquitos 2022es_PE
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesises_PE
thesis.degree.disciplineEducación Iniciales_PE
thesis.degree.grantorUniversidad Nacional de la Amazonía Peruana. Facultad de Ciencias de la Educación y Humanidadeses_PE
thesis.degree.nameLicenciado(a) en Educación Iniciales_PE
dc.subject.ocdehttps://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.03.01es_PE
renati.author.dni70898267
renati.advisor.orcidhttps://orcid.org/0000-0003-0466-7315
renati.advisor.dni05204041
renati.typehttps://purl.org/pe-repo/renati/type#tesises_PE
renati.discipline111016es_PE
renati.levelhttps://purl.org/pe-repo/renati/level#tituloProfesionales_PE
renati.jurorBruño Mozombite, Edinzon
renati.jurorFababa Rodriguez, Maya
renati.jurorLopez Alvarado, Linda Priscilla
dc.publisher.countryPEes_PE


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess