Show simple item record

dc.contributor.advisorGuevara Torres, Fernando
dc.contributor.authorGuerra Muñoz, Evelyn Alexandra
dc.date.accessioned2024-08-20T17:24:06Z
dc.date.available2024-08-20T17:24:06Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.other371.207 G88 2024
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12737/10376
dc.description.abstractThe purpose of the study was to explain the relationship that exists between organizational behavior and the quality of administrative service in students of the professional career of Initial Education, Faculty of Educational Sciences and Humanities UNAP 2022. Regarding the methodology; the type of research according to its descriptive scope and its quantitative approach, with a cross-sectional Correlational design, the technique used was the survey, the instruments for data collection were two questionnaires, with a population of 212 and a sample of 69 students from the first to fifth level of initial education. Obtaining as a result, with the Pearson correlation coefficient rxy= 0.532, indicates a moderate, direct and positive relationship between both variables. The study concluded that organizational behavior and administrative service quality are significantly related.en_US
dc.description.abstractEl estudio tuvo como propósito explicar la relación que existe entre el comportamiento organizacional con la calidad de servicio administrativo en las estudiantes de la carrera profesional de Educación Inicial, Facultad de Ciencias de la Educación y Humanidades UNAP 2022. En cuanto a la metodología; el tipo de investigación según su alcance descriptivo y por su enfoque cuantitativo, con diseño Correlacional de tipo transversal, la técnica que se utilizo fue la encuesta, los instrumentos para el recojo de datos fueron dos cuestionarios, con una población de 212 y una muestra de 69 estudiantes del primer al quinto nivel de educación Inicial. Obteniendo como resultado, con el coeficiente de correlación de Pearson rxy= 0,532, indica una relación moderada, directa y positiva, entre ambas variables. El estudio concluyó que el comportamiento organizacional y la Calidad de servicio administrativo se encuentran relacionados significativamente.es_PE
dc.formatapplication/pdfes_PE
dc.language.isospaes_PE
dc.publisherUniversidad Nacional de la Amazonía Peruanaes_PE
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess*
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.subjectOrganización de la empresaes_PE
dc.subjectCalidades_PE
dc.subjectServicios de atención al clientees_PE
dc.subjectEducación de la primera infanciaes_PE
dc.subjectUniversidades públicases_PE
dc.titleComportamiento organizacional y calidad de servicio administrativo según estudiantes de la carrera profesional de educación inicial facultad de ciencias de la educación y humanidades UNAP, Iquitos 2022es_PE
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesises_PE
thesis.degree.disciplineEducación Iniciales_PE
thesis.degree.grantorUniversidad Nacional de la Amazonía Peruana. Facultad de Ciencias de la Educación y Humanidadeses_PE
thesis.degree.nameLicenciado(a) en Educación Iniciales_PE
dc.subject.ocdehttps://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.03.01es_PE
renati.author.dni76081132
renati.advisor.orcidhttps://orcid.org/0000-0003-0466-7315
renati.advisor.dni05204041
renati.typehttps://purl.org/pe-repo/renati/type#tesises_PE
renati.discipline111016es_PE
renati.levelhttps://purl.org/pe-repo/renati/level#tituloProfesionales_PE
renati.jurorDe la Puente Gonzales, Ynes Amanda
renati.jurorOyarse Sangama, Lady Diane
renati.jurorFlores Saavedra, Rafael
dc.publisher.countryPEes_PE


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess