Show simple item record

dc.contributor.advisorJara de la Cruz, Dercy Margarita
dc.contributor.authorGuerra D’Jesus, Juan Luis
dc.date.accessioned2024-08-26T16:14:45Z
dc.date.available2024-08-26T16:14:45Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.other371.12 G88 2024
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12737/10405
dc.description.abstractThe aim of the present study was to relate the holistic performance of teachers to the overall development of fifth-grade students at Colegio Cooperativo César Vallejo Iquitos in 2023. The methodology employed was based on a relational approach, with a cross-sectional and bivariate field design. A population and sample of 271 students were surveyed using validated questionnaires. The correlation results indicated a significant relationship between the holistic performance of teachers and the overall development of fifth-grade students at Colegio Cooperativo César Vallejo Iquitos in 2023. The obtained p-value was lower than the significance level (α = .05), leading to the rejection of the null hypothesis and acceptance of the alternative hypothesis. Additionally, the correlation coefficient (rho = .414) revealed a moderately positive relationship between both variables. In conclusion, it was found that adequate holistic performance of teachers is moderately associated with an improvement in the overall development of fifth-grade students at Colegio Cooperativo César Vallejo Iquitos in 2023.en_US
dc.description.abstractRelacionar el desempeño holístico del docente y el desarrollo integral en estudiantes del quinto ciclo nivel primaria del Colegio Cooperativo César Vallejo Iquitos en el 2023 fue el objetivo del presente estudio. La metodología empleada estuvo basada en el tipo relacional, teniendo un diseño de campo, transversal y bivariado. 271 estudiantes conformaron la población y muestra, aplicándoseles cuestionarios validados mediante la técnica de encuesta. Los resultados de la correlación indicaron que existe una relación significativa entre el desempeño holístico del docente y el desarrollo integral de los estudiantes del quinto ciclo de educación primaria en el Colegio Cooperativo César Vallejo Iquitos durante el año 2023. El p-valor obtenido fue inferior al nivel de significancia (α = .05), lo que llevó al rechazo de la hipótesis nula y la aceptación de la hipótesis alternativa. Además, el coeficiente de correlación (rho = .414) reveló una relación positiva de moderada magnitud entre ambas variables. En conclusión, se encontró que un adecuado desempeño holístico del docente está moderadamente relacionado con una mejora en el desarrollo integral de los estudiantes del quinto ciclo de educación primaria en el Colegio Cooperativo César Vallejo Iquitos durante el año 2023.es_PE
dc.formatapplication/pdfes_PE
dc.language.isospaes_PE
dc.publisherUniversidad Nacional de la Amazonía Peruanaes_PE
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess*
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.subjectCompetencias del docentees_PE
dc.subjectEducación integrales_PE
dc.subjectDesarrollo integradoes_PE
dc.subjectEstudiante de primariaes_PE
dc.subjectEscuelas privadases_PE
dc.titleDesempeño holístico del docente y desarrollo integral en estudiantes del quinto ciclo nivel primaria del Colegio Cooperativo César Vallejo, Iquitos 2023es_PE
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesises_PE
thesis.degree.disciplineEducación Primariaes_PE
thesis.degree.grantorUniversidad Nacional de la Amazonía Peruana. Facultad de Ciencias de la Educación y Humanidadeses_PE
thesis.degree.nameLicenciado(a) en Educación Primariaes_PE
dc.subject.ocdehttps://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.03.01es_PE
renati.author.dni70509138
renati.advisor.orcidhttps://orcid.org/0000-0001-5687-3247
renati.advisor.dni40499594
renati.typehttps://purl.org/pe-repo/renati/type#tesises_PE
renati.discipline112016es_PE
renati.levelhttps://purl.org/pe-repo/renati/level#tituloProfesionales_PE
renati.jurorRodriguez Mera de Fababa, Nilda Manuela
renati.jurorSoplin Rios, Judith Alendrina
renati.jurorAlvarado Icahuate, Lizeth
dc.publisher.countryPEes_PE


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess