Show simple item record

dc.contributor.advisorAlvarado Arbildo, Gilbert Roland
dc.contributor.authorBancho Gaviria, Steysi Krisell
dc.contributor.authorCordova Angulo, Elma Margarita
dc.date.accessioned2024-09-05T18:01:26Z
dc.date.available2024-09-05T18:01:26Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.other658.8 B21 2023
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12737/10440
dc.description.abstractThis study examined the connection between the marketing Mix and customer loyalty of PADIS BABY, from Iquitos in 2023. This study was framed in a quantitative, correlational and descriptive approach, whose fundamental purpose is to describe the qualities and attributes of concepts, phenomena and particular variables within the framework of this store. It was also intended to examine the relationship that exists between the variables through a predictable pattern of behavior, either using a representative sample or taking into account 20 clients. The chosen design was non-experimental and transversal in nature. This implied that no deliberate interventions were made on the variables, and data collection was carried out at a single point in time, providing a snapshot of the situation in Iquitos in the year 2023. The results of the statistical analysis showed a significant and positive correlation with a value of 0.790** Pearson, which supported the proposed hypothesis. Furthermore, the significance (0.000), below the established significance level (0.05), the importance of this correlation being valid. These findings supported the initial hypothesis that decisions related to Marketing Mix components and loyalty influence customer loyalty.en_US
dc.description.abstractEste estudio examinó la conexión entre el marketing Mix y la fidelización de los clientes de PADIS BABY, de Iquitos del 2023. Este estudio se enmarcó en un enfoque cuantitativo, correlacional y descriptivo, cuyo propósito fundamental es describir las cualidades y atributos de conceptos, fenómenos y variables particulares en el marco de esta tienda. También se pretendió examinar la relación que existe entre las variables a través de un patrón de comportamiento predecible, ya sea utilizando una muestra representativa o teniendo en cuenta a 20 clientes, El diseño elegido fue de naturaleza no experimental y transversal. Esto implicó que no se realizaron intervenciones deliberadas en las variables, y la recopilación de datos se llevó a cabo en un solo momento, proporcionando una instantánea de la situación en Iquitos en el año 2023. Los resultados del análisis estadístico mostraron una correlación significativa y positiva con un valor de 0.790** Pearson, lo que respaldó la hipótesis planteada. Además, la significancia (0.000), por debajo del nivel de significancia establecido (0.05), siendo válida la importancia de esta correlación. Estos hallazgos respaldaron la hipótesis inicial de que las decisiones relacionadas con los componentes del Marketing Mix y la fidelización influyen en la lealtad del cliente.es_PE
dc.formatapplication/pdfes_PE
dc.language.isospaes_PE
dc.publisherUniversidad Nacional de la Amazonía Peruanaes_PE
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess*
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.subjectMarketinges_PE
dc.subjectFidelización del clientees_PE
dc.subjectEmpresas comercialeses_PE
dc.titleMarketing mix y fidelización de los clientes de Padis Baby, Iquitos 2023es_PE
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesises_PE
thesis.degree.disciplineAdministraciónes_PE
thesis.degree.grantorUniversidad Nacional de la Amazonía Peruana. Facultad de Ciencias Económicas y de Negocioses_PE
thesis.degree.nameLicenciado(a) en Administraciónes_PE
dc.subject.ocdehttps://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.02.04es_PE
renati.author.dni74042257
renati.author.dni71247229
renati.advisor.orcidhttps://orcid.org/0000-0001-8593-9022
renati.advisor.dni05226218
renati.typehttps://purl.org/pe-repo/renati/type#tesises_PE
renati.discipline413016es_PE
renati.levelhttps://purl.org/pe-repo/renati/level#tituloProfesionales_PE
renati.jurorGratelli Tuesta, Ronel Enrique
renati.jurorRojas Salazar, Isis Janeth
renati.jurorRuiz Garcia, Román Enrique
dc.publisher.countryPEes_PE


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess