Show simple item record

dc.contributor.advisorGuevara Torres, Fernando
dc.contributor.authorVela Diaz, Norma Stefany
dc.date.accessioned2024-09-30T16:14:05Z
dc.date.available2024-09-30T16:14:05Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.other378.173 V38 2024
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12737/10533
dc.description.abstractThe study presents as general objective; explain the perception of Initial Education students about virtual teaching strategies used by teachers of the Faculty of Education in times of COVID.19; the type of non-experimental research with a simple descriptive – transversal design, population of 162 and a sample of 105 students of Initial Education, Faculty of Education, the instrument used to collect data was a Likert-type Scale of 20 items. The general result: according to table and graph 1. Level of perception of Initial Education students about the virtual teaching strategies used by teachers in times of COVID.19 where 14.3% (15) of them presented a very favorable, 79.0% (83) of them presented a moderately favorable level and 6.7% (7) of them presented a proportionally unfavorable level. It is concluded, after the contrast of the statistical hypothesis, the general hypothesis of the research is demonstrated "The early education students perceive that the teachers of the Faculty of Education did not correctly use the teaching strategies in times of COVID.19"en_US
dc.description.abstractEl estudio presenta como objetivo general; explicar la percepción de las estudiantes de Educación Inicial sobre estrategias didácticas virtual que utilizan los docentes de la Facultad de Educación en tiempo de COVID.19; el tipo de investigación no experimental con diseño descriptivo simple – transversal, población de 162 y una muestra de 105 estudiantes de Educación Inicial, Facultad de Educación, el instrumento utilizado para el recojo de datos fue una Escala tipo Likert de 20 items. El resultado general: según la tabla y gráfico 1. Nivel de percepción de las estudiantes de Educación Inicial sobre estrategias didácticas virtual que utilizan los docentes de la facultad de Educación en tiempo de COVID.19 donde el 14,3% (15) de ellos presentaron un nivel muy favorable, el 79,0% (83) de ellos presentaron un nivel medianamente favorable y el 6,7% (7) de ellos presentaron un nivel desfavorable proporcionalmente. Se concluye, que las estudiantes de educación inicial perciben que los docentes de la Facultad de Educación no utilizaron correctamente las estrategias didácticas virtual en tiempo de COVID.19”es_PE
dc.formatapplication/pdfes_PE
dc.language.isospaes_PE
dc.publisherUniversidad Nacional de la Amazonía Peruanaes_PE
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess*
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.subjectTécnica didácticaes_PE
dc.subjectTecnología educacionales_PE
dc.subjectPercepciónes_PE
dc.subjectEstudiante universitarioes_PE
dc.subjectEducación de la primera infanciaes_PE
dc.subjectCOVID-19es_PE
dc.titlePercepción de las estudiantes de educación inicial sobre estrategias didácticas virtual que utilizan los docentes de la facultad de educación en tiempo de COVID 19, Iquitos 2021es_PE
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesises_PE
thesis.degree.disciplineEducación Iniciales_PE
thesis.degree.grantorUniversidad Nacional de la Amazonía Peruana. Facultad de Ciencias de la Educación y Humanidadeses_PE
thesis.degree.nameLicenciado(a) en Educación Iniciales_PE
dc.subject.ocdehttps://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.03.01es_PE
renati.author.dni75018787
renati.advisor.orcidhttps://orcid.org/0000-0003-0466-7315
renati.advisor.dni05204041
renati.typehttps://purl.org/pe-repo/renati/type#tesises_PE
renati.discipline111016es_PE
renati.levelhttps://purl.org/pe-repo/renati/level#tituloProfesionales_PE
renati.jurorPizango Paima, Rusel Americo
renati.jurorFababa Rodriguez, Maya
renati.jurorHuerta Bardales, Victoria de Jesus
dc.publisher.countryPEes_PE


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess