Show simple item record

dc.contributor.advisorRodríguez Icomena, Lloid Alex
dc.contributor.authorBarria Torres, Renzo Luis
dc.contributor.authorJurado Sajami, Reyna Kristell
dc.date.accessioned2024-10-02T16:06:19Z
dc.date.available2024-10-02T16:06:19Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.other658.11 B23 2024
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12737/10546
dc.description.abstractThe objective of this research was to determine the relationship between the university education provided to Accounting students at the National University of the Peruvian Amazon and the level of business entrepreneurship developed during the period 2024, with a type of quantitative research, with a non experimental design. and type of transectional or transversal design, I included as a population 260 students belonging to the Accounting career of the National University of the Peruvian Amazon, concluding that a moderately strong positive correlation is established (0.614, p < 0.01) between education university taught to Accounting students at the National University of the Peruvian Amazon and the level of business entrepreneurship developed during the period 2024. This suggests that as the level of university education increases, the level of business entrepreneurship activity also tends to increase. , in addition to The moderately strong positive correlation (0.543, p < 0.01) between teacher training and attitudes towards entrepreneurship indicates an association between both aspects. Accounting students at the National University of the Peruvian Amazon who receive greater teaching training tend to have more favorable attitudes toward entrepreneurship. This association highlights the importance of educational support and encouragement provided by the university in the entrepreneurial intention of students.en_US
dc.description.abstractLa presente investigación tuvo por objetivo determinar la relación existente entre la educación universitaria impartida a los estudiantes de Contabilidad en la Universidad Nacional de la Amazonia Peruana y el nivel de emprendimiento empresarial desarrollado durante el periodo 2024, con tipo de investigación cuantitativa, de diseño no experimental y tipo de diseño transaccional o transversal, incluyo como población a 260 estudiantes pertenecientes a la carrera de Contabilidad de la Universidad Nacional de la Amazonia Peruana, llegando a concluir que se establece una correlación positiva moderadamente fuerte (0.614, p < 0.01) entre la educación universitaria impartida a los estudiantes de Contabilidad en la Universidad Nacional de la Amazonia Peruana y el nivel de emprendimiento empresarial desarrollado durante el periodo 2024. Esto sugiere que a medida que aumenta el nivel de educación universitaria, también tiende a incrementarse el nivel de actividad emprendedora empresarial, además de La correlación positiva moderadamente fuerte (0.543, p < 0.01) entre la formación docente y las actitudes hacia el emprendimiento indica una asociación entre ambos aspectos. Los estudiantes de Contabilidad en la Universidad Nacional de la Amazonia Peruana que reciben una mayor formación docente tienden a tener actitudes más favorables hacia el emprendimiento. Esta asociación resalta la importancia del soporte educativo y el estímulo proporcionado por la universidad en la intención emprendedora de los estudiantes.es_PE
dc.formatapplication/pdfes_PE
dc.language.isospaes_PE
dc.publisherUniversidad Nacional de la Amazonía Peruanaes_PE
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess*
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.subjectEmprendimientoes_PE
dc.subjectEnseñanza superiores_PE
dc.subjectEstudiante universitarioes_PE
dc.subjectContabilidades_PE
dc.titleEducación universitaria y emprendimiento empresarial en los estudiantes de contabilidad de la Universidad Nacional de la Amazonía Peruana periodo 2024es_PE
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesises_PE
thesis.degree.disciplineContabilidades_PE
thesis.degree.grantorUniversidad Nacional de la Amazonía Peruana. Facultad de Ciencias Económicas y de Negocioses_PE
thesis.degree.nameContador(a) Público(a)es_PE
dc.subject.ocdehttps://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.02.04es_PE
renati.author.dni73133775
renati.author.dni45725995
renati.advisor.orcidhttps://orcid.org/0000-0001-6101-6266
renati.advisor.dni05363722
renati.typehttps://purl.org/pe-repo/renati/type#tesises_PE
renati.discipline411026es_PE
renati.levelhttps://purl.org/pe-repo/renati/level#tituloProfesionales_PE
renati.jurorPerez Reategui, Jorge Alberto
renati.jurorPanduro del Castillo, Alan Raul
renati.jurorVasquez Carbajal, Erika Rubi
dc.publisher.countryPEes_PE


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess