Show simple item record

dc.contributor.advisorChucos Calixto, Walter Luis
dc.contributor.authorGarcia Yumbato, Flavia Silvana
dc.date.accessioned2024-10-31T18:20:52Z
dc.date.available2024-10-31T18:20:52Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.other372.12 G26 2024
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12737/10628
dc.description.abstractThe study aimed to investigate the relationship between the quality of educational service and teacher institutional identity at the C.E.I.P.S.M.P Sagrada Familia, primary level, in Iquitos during 2023. A non-experimental, cross-sectional, field based, bivariate, and relational design was used. The total population was 30 teachers, with a sample of 16 teachers who answered validated questionnaires. Results and conclusion: The results showed a Spearman correlation coefficient (rho = .653), indicating a positive and moderate relationship between the studied variables. With a 95% confidence level, it was concluded that higher quality educational service is related to higher levels of institutional identity among teachers at the C.E.I.P.S.M.P Sagrada Familia, primary level, in Iquitos during 2023.en_US
dc.description.abstractEl objetivo del estudio fue investigar la relación entre la calidad del servicio educativo y la identidad institucional docente en el C.E.I.P.S.M.P "Sagrada Familia", nivel primaria, en Iquitos durante el año 2023. Se empleó una metodología de diseño no experimental, transversal, de campo, bivariado y relacional. La población total fue de 30 docentes, y la muestra consistió en 16 docentes, quienes respondieron encuestas mediante cuestionarios validados previamente. Resultados y conclusión: Los resultados indicaron un coeficiente de correlación de Spearman (rho = .653), lo que sugiere una relación positiva y moderada entre las variables estudiadas. Con un nivel de confianza del 95%, se concluyó que una mayor calidad del servicio educativo está relacionada con niveles elevados de identidad institucional en los docentes del C.E.I.P.S.M.P "Sagrada Familia", nivel primaria, en Iquitos durante el año 2023.es_PE
dc.formatapplication/pdfes_PE
dc.language.isospaes_PE
dc.publisherUniversidad Nacional de la Amazonía Peruanaes_PE
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess*
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.subjectCalidad de la educacíones_PE
dc.subjectCompromiso laborales_PE
dc.subjectDocentees_PE
dc.subjectEscuela primariaes_PE
dc.titleCalidad de servicio educativo e identidad institucional docente en el C.E.I.P.S.M.P. Sagrada Familia nivel primaria, Iquitos 2023es_PE
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesises_PE
thesis.degree.disciplineEducación Primariaes_PE
thesis.degree.grantorUniversidad Nacional de la Amazonía Peruana. Facultad de Ciencias de la Educación y Humanidadeses_PE
thesis.degree.nameLicenciado(a) en Educación Primariaes_PE
dc.subject.ocdehttps://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.03.01es_PE
renati.author.dni76159925
renati.advisor.orcidhttps://orcid.org/0000-0001-8399-0545
renati.advisor.dni05359833
renati.typehttps://purl.org/pe-repo/renati/type#tesises_PE
renati.discipline112016es_PE
renati.levelhttps://purl.org/pe-repo/renati/level#tituloProfesionales_PE
renati.jurorBruño Mozombite, Edinzon
renati.jurorRios Ramirez, Roger Ricardo
renati.jurorYalta Mera, Johana Patricia
dc.publisher.countryPEes_PE


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess