Show simple item record

dc.contributor.advisorVásquez Matute, Sol Patricia
dc.contributor.authorLopez Grandez, Diana Esther
dc.date.accessioned2024-10-31T18:20:53Z
dc.date.available2024-10-31T18:20:53Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.other372.4 L83 2024
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12737/10631
dc.description.abstractThis study aimed to determine the relationship t between learning styles and reading abilities among fifth-cycle students of primary school at I.E N° 60993. For this purpose, a questionnaire instruments were applied to the total study of 229 students from both morning and afternoon shifts. Likewise, these instruments were validated by experts before application. The study was descriptive-correlational with a cross sectional, multivariate field design; to obtain the statistical results, non-parametric analysis and Spearman's Rho were used. The study determined that the learning style variable was found at the good level with 98.7% n=226 students and in the reading skills variable, students are at a high level with 82.1% n=188 students. The study concludes that the variables have a significant relationship with a rho=0.108 and with a p-value of 0.102 greater than α=0.05. For this reason, learning styles improve reading skills in elementary school students.en_US
dc.description.abstractEste estudio tuvo como objetivo determinar la relación que existe entre los estilos de aprendizaje y habilidades en la lectura en alumnos del quinto ciclo de primaria en la I.E N°60993. Es por ello que se aplicó los instrumentos de cuestionario con una muestra total de 229 alumnos de ambos turnos, mañana y tarde, asimismo, estos instrumentos fueron validados por los expertos para ser aplicadas. Esta investigación era de tipo descriptivo correlacional con un diseño de campo transeccional, multivariado; para obtener los resultados estadísticos se utilizó el análisis no paramétrico y la Rho de Spearman. El estudio determino que los estilos de aprendizaje están en el nivel bueno con el 98,7% n=226 alumnos y en la variable habilidades de lectura se encuentran en el nivel alto con 82,1% n=188 alumnos. El estudio concluye que las variables tienen una relación significativa con una rho=0,108 y con un p-valor 0,102 mayor al α=0,05. Por tal motivo, los estilos de aprendizaje mejoran las habilidades de lectura en los estudiantes de nivel primaria.es_PE
dc.formatapplication/pdfes_PE
dc.language.isospaes_PE
dc.publisherUniversidad Nacional de la Amazonía Peruanaes_PE
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess*
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.subjectLecturaes_PE
dc.subjectMétodo de aprendizajees_PE
dc.subjectEstudiante de primariaes_PE
dc.titleEstilos de aprendizajes y habilidades de lectura en estudiantes del quinto ciclo de primaria en la I.E. N° 60993 distrito de Belén 2023es_PE
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesises_PE
thesis.degree.disciplineEducación Primariaes_PE
thesis.degree.grantorUniversidad Nacional de la Amazonía Peruana. Facultad de Ciencias de la Educación y Humanidadeses_PE
thesis.degree.nameLicenciado(a) en Educación Primariaes_PE
dc.subject.ocdehttps://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.03.01es_PE
renati.author.dni47655660
renati.advisor.orcidhttps://orcid.org/0000-0002-8760-7758
renati.advisor.dni05232872
renati.typehttps://purl.org/pe-repo/renati/type#tesises_PE
renati.discipline112016es_PE
renati.levelhttps://purl.org/pe-repo/renati/level#tituloProfesionales_PE
renati.jurorVasquez Mesia, Martha Isabel
renati.jurorGarcia Maldonado, Rogelia Socorro
renati.jurorReategui Macedo, Keither
dc.publisher.countryPEes_PE


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess