Show simple item record

dc.contributor.advisorRios Ramirez, Roger Ricardo
dc.contributor.authorLabinto Zevallos, Fiorela Maria
dc.date.accessioned2024-11-18T17:11:43Z
dc.date.available2024-11-18T17:11:43Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.other372.634 L13 2024
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12737/10676
dc.description.abstractThe aim of this study was to determine the relationship between dysgraphia and the writing learning level of the second grade students at the primary level of the educational institution N° 6010227, 2023. Materials and methods: It was applied the instruments were previously validated by expert judgment.to 84 children. The study was descriptive – relational and the design was not experimental. To determine the relationship it used the non-parametric statistical test Spearman Rho. It was observed: that resulted of the test Rho= -0.294, with a significance value p=0,00 < 0,05. Conclusion: there is a negative and significative relationship between dysgraphia and the writing learning level of the second grade students at the primary level of the educational institution N° 6010227 in 2023en_US
dc.description.abstractEl objetivo de este estudio fue determinar la relación entre la disgrafía y el nivel de aprendizaje de escritura de los estudiantes del segundo grado del nivel primario de la Institución Educativa N° 6010227 en el año 2023. Materiales y métodos: Se aplicó los instrumentos que fueron validados por juicio de expertos a una muestra de 84 niños. El estudio fue tipo descriptivo-correlacional; el diseño fue no experimental. Para determinar la relación, se empleó la prueba estadística no paramétrica Rho de Spearman. Se observó que: el resultado Rho = -0.294 con un valor de significancia p=0,00 < 0,05. Conclusión: existe correlación negativa y significativa entre la disgrafía y el nivel de aprendizaje de escritura de los estudiantes del segundo grado del nivel primario de la Institución Educativa N° 6010227 en el año 2023.es_PE
dc.formatapplication/pdfes_PE
dc.language.isospaes_PE
dc.publisherUniversidad Nacional de la Amazonía Peruanaes_PE
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess*
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.subjectEscrituraes_PE
dc.subjectAprendizajees_PE
dc.subjectDisgrafíaes_PE
dc.subjectEstudiante de primariaes_PE
dc.titleRelación entre la disgrafía y el nivel de aprendizaje de la escritura en estudiantes de segundo grado de primaria de la I.E. 6010227 en el año 2023es_PE
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesises_PE
thesis.degree.disciplineEducación Primariaes_PE
thesis.degree.grantorUniversidad Nacional de la Amazonía Peruana. Facultad de Ciencias de la Educación y Humanidadeses_PE
thesis.degree.nameLicenciado(a) en Educación Primariaes_PE
dc.subject.ocdehttps://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.03.01es_PE
renati.author.dni73277653
renati.advisor.orcidhttps://orcid.org/0000-0002-4204-0479
renati.advisor.dni05353595
renati.typehttps://purl.org/pe-repo/renati/type#tesises_PE
renati.discipline112016es_PE
renati.levelhttps://purl.org/pe-repo/renati/level#tituloProfesionales_PE
renati.jurorRodriguez Quiroz Segundo Artidoro
renati.jurorSopln Rios Judith Alejandrina
renati.jurorIsuiza Mozombite Olga
dc.publisher.countryPEes_PE


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess