Satisfacción con la enseñanza en odontología según los niveles de estudios de la Universidad Nacional de la Amazonia Peruana
Date
2024Author
Flores Marin, Alan Eduardo
Vilela Robalino, Jhon Alexander
Metadata
Show full item recordAbstract
Objective: To assess satisfaction with dental education according to the levels of study at the National University of the Peruvian Amazon. Method: This study is quantitative, cross-sectional, non-experimental, and prospective. Population: The population will consist of students from the IV, V, and VI levels of study at the School of Dentistry at the National University of the Peruvian Amazon. An estimated population of 132 students is calculated. Results: 5% (6 people): Rate their satisfaction with teaching performance as poor. 14% (19 people): Consider their satisfaction to be fair. 40% (53 people): Believe their satisfaction with teaching performance is good. 32% (42 people): Rate it as very good. 9% (12 people): Consider it excellent. Conclusion: The overall quality of teaching in the dentistry program is perceived predominantly positively by students, with a large majority rating it as "good" or "very good." However, there are areas for improvement, such as the clarity of course objectives and the accessibility of professors, which, although also positively valued, show some areas of dissatisfaction that could be optimized. Objetivo: Establecer la satisfacción con la enseñanza en odontología según los niveles de estudios de la Universidad Nacional de la Amazonia Peruana. Método: El presente estudio es de tipo cuantitativo, horizontal, no experimental, prospectivo. Población: La población será conformada por estudiantes de IV, V, VI nivel de estudio de la facultad de odontología de la Universidad Nacional de la Amazonia Peruana. Se calcula una población de 132 alumnos. Resultados: 5% (6 personas): Califican la satisfacción con el desempeño docente como malo.14% (19 personas): Consideran que la satisfacción es regular.40% (53 personas): Opinan que la satisfacción con el desempeño docente es buena.32% (42 personas): La califican como muy buena.9% (12 personas): La consideran excelente. Conclusión: La calidad general de la enseñanza en el programa de odontología es percibida mayoritariamente de manera positiva por los estudiantes, con una gran mayoría calificándola como "buena" o "muy buena". Sin embargo, existen áreas de mejora, como la claridad de los objetivos del curso y la accesibilidad de los profesores, que, aunque también son valoradas positivamente, muestran algunas áreas de insatisfacción que podrían optimizarse.
Collections
- Tesis [181]