Show simple item record

dc.contributor.advisorVidaurre Urrelo, Jairo Rafael
dc.contributor.authorFlores Marin, Alan Eduardo
dc.contributor.authorVilela Robalino, Jhon Alexander
dc.date.accessioned2025-01-02T18:15:31Z
dc.date.available2025-01-02T18:15:31Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.other617.6 F65 2024
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12737/10820
dc.description.abstractObjective: To assess satisfaction with dental education according to the levels of study at the National University of the Peruvian Amazon. Method: This study is quantitative, cross-sectional, non-experimental, and prospective. Population: The population will consist of students from the IV, V, and VI levels of study at the School of Dentistry at the National University of the Peruvian Amazon. An estimated population of 132 students is calculated. Results: 5% (6 people): Rate their satisfaction with teaching performance as poor. 14% (19 people): Consider their satisfaction to be fair. 40% (53 people): Believe their satisfaction with teaching performance is good. 32% (42 people): Rate it as very good. 9% (12 people): Consider it excellent. Conclusion: The overall quality of teaching in the dentistry program is perceived predominantly positively by students, with a large majority rating it as "good" or "very good." However, there are areas for improvement, such as the clarity of course objectives and the accessibility of professors, which, although also positively valued, show some areas of dissatisfaction that could be optimized.en_US
dc.description.abstractObjetivo: Establecer la satisfacción con la enseñanza en odontología según los niveles de estudios de la Universidad Nacional de la Amazonia Peruana. Método: El presente estudio es de tipo cuantitativo, horizontal, no experimental, prospectivo. Población: La población será conformada por estudiantes de IV, V, VI nivel de estudio de la facultad de odontología de la Universidad Nacional de la Amazonia Peruana. Se calcula una población de 132 alumnos. Resultados: 5% (6 personas): Califican la satisfacción con el desempeño docente como malo.14% (19 personas): Consideran que la satisfacción es regular.40% (53 personas): Opinan que la satisfacción con el desempeño docente es buena.32% (42 personas): La califican como muy buena.9% (12 personas): La consideran excelente. Conclusión: La calidad general de la enseñanza en el programa de odontología es percibida mayoritariamente de manera positiva por los estudiantes, con una gran mayoría calificándola como "buena" o "muy buena". Sin embargo, existen áreas de mejora, como la claridad de los objetivos del curso y la accesibilidad de los profesores, que, aunque también son valoradas positivamente, muestran algunas áreas de insatisfacción que podrían optimizarse.es_PE
dc.formatapplication/pdfes_PE
dc.language.isospaes_PE
dc.publisherUniversidad Nacional de la Amazonía Peruanaes_PE
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess*
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.subjectOdontologíaes_PE
dc.subjectNivel de enseñanzaes_PE
dc.subjectSatisfacciónes_PE
dc.subjectEstudiantes de odontologíaes_PE
dc.titleSatisfacción con la enseñanza en odontología según los niveles de estudios de la Universidad Nacional de la Amazonia Peruanaes_PE
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesises_PE
thesis.degree.disciplineOdontologíaes_PE
thesis.degree.grantorUniversidad Nacional de la Amazonía Peruana. Facultad de Odontologíaes_PE
thesis.degree.nameCirujano Dentistaes_PE
dc.subject.ocdehttps://purl.org/pe-repo/ocde/ford#3.02.14es_PE
renati.author.dni71100460
renati.author.dni74770410
renati.advisor.orcidhttps://orcid.org/0000-0002-1188-6615
renati.advisor.dni05359129
renati.typehttps://purl.org/pe-repo/renati/type#tesises_PE
renati.discipline911026es_PE
renati.levelhttps://purl.org/pe-repo/renati/level#tituloProfesionales_PE
renati.jurorSologuren Anchante, Rafael Fernando
renati.jurorPanduro del Castillo, Myriam Betty
renati.jurorSandi Poclin, Richard
dc.publisher.countryPEes_PE


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess