Show simple item record

dc.contributor.advisorPanduro Urrelo, Harvey Enrique
dc.contributor.authorBravo Sanchez, Beronica Maribel
dc.date.accessioned2025-01-31T13:30:05Z
dc.date.available2025-01-31T13:30:05Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.other372.82 B81 2024
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12737/10946
dc.description.abstractThe purpose of the study was to determine the relationship that exists between prosocial behaviors and social skills in initial level students of the educational institution 60333 San Sebastián de Ramón Castilla. The study was guided by a basic quantitative approach of correlational scope and non-experimental transectional design. It included a sample population of 132 students, to whom the prosocial behavior scale and the social skills scale were applied. According to the results obtained, it has been established that the correlation between prosocial behaviors and social skills is notable and substantial, with a Kendall's Tau-B index of 0.654. Furthermore, a significant correlation is observed between the dimensions of helping (Kendall's Tau-B of 0,588), compassion (Kendall's Tau-B of 0.636), defense (Kendall's Tau-B of 0,689) and sharing (Kendall's Tau-B of 0.689). Kendall of 0,604) and social skills. It was concluded that, in the initial level students of the educational institution analyzed, there is a significant correlation between prosocial behaviors and social skills.en_US
dc.description.abstractEl propósito del estudio fue determinar la relación que existe entre las conductas prosociales y las habilidades sociales en los estudiantes de nivel inicial de la institución educativa 60333 San Sebastián de Ramón Castilla. El estudio fue orientado por un enfoque cuantitativo de tipo básica de alcance correlacional y de diseño no experimental transeccional. Incluyó una población muestra de 132 estudiantes, a quienes se les aplicó la escala de conducta prosocial y la escala de habilidades sociales. Según los resultados obtenidos, se ha establecido que la correlación entre comportamientos prosociales y habilidades sociales es notable y sustancial, con un índice Tau-B de Kendall de 0,654. Además, se observa una correlación significativa entre las dimensiones de ayuda (Tau-B de Kendall de 0,588), compasión (Tau-B de Kendall de 0,636), defensa (Tau-B de Kendall de 0,689) y compartir (Tau-B de Kendall de 0,604) y las habilidades sociales. Se concluyó que, en los estudiantes de nivel inicial de la institución educativa analizada, hay una correlación significativa entre las conductas prosociales y las habilidades sociales.es_PE
dc.formatapplication/pdfes_PE
dc.language.isospaes_PE
dc.publisherUniversidad Nacional de la Amazonía Peruanaes_PE
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess*
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.subjectHabilidades socialeses_PE
dc.subjectAltruismoes_PE
dc.subjectNiño en edad preescolares_PE
dc.subjectEscuela de párvuloses_PE
dc.titleConductas prosociales y habilidades sociales en estudiantes de la Institución Educativa Inicial 60333 San Sebastián, Mariscal Ramón Castilla 2023es_PE
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesises_PE
thesis.degree.disciplineEducación Iniciales_PE
thesis.degree.grantorUniversidad Nacional de la Amazonía Peruana. Facultad de Ciencias de la Educación y Humanidadeses_PE
thesis.degree.nameLicenciado(a) en Educación Iniciales_PE
dc.subject.ocdehttps://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.03.01es_PE
renati.author.dni43262590
renati.advisor.orcidhttps://orcid.org/0000-0003-3552-2592
renati.advisor.dni05377079
renati.typehttps://purl.org/pe-repo/renati/type#tesises_PE
renati.discipline111016es_PE
renati.levelhttps://purl.org/pe-repo/renati/level#tituloProfesionales_PE
renati.jurorZapata Vasquez, Eliseo Edgardo
renati.jurorOyarse Sangama, Lady Diane
renati.jurorIsuiza Mozombite, Olga
dc.publisher.countryPEes_PE


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess