Show simple item record

dc.contributor.advisorRios Ramirez, Roger Ricardo
dc.contributor.authorRosales Linares, Lady Esther
dc.date.accessioned2025-02-18T17:26:14Z
dc.date.available2025-02-18T17:26:14Z
dc.date.issued2025
dc.identifier.other372.133 R84 2025
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12737/11039
dc.description.abstractThe aim of this study was to determine the relationship between use of ICT level and the learning achievement level in mathematic area levels of the fifth cycle students at the primary level of the educational institution N° 61014 “Horacio Zevallos Gamez, of Iquitos in 2024. Methods: It was applied a questionnaire to 130 children. The study was descriptive – relational and design was not experimental. To determine the relationship it used the non-parametric statistical test Spearman Rho. The test Rho = 0.263, with a value p=0,003. Conclusion: there is a positive and significative relationship between use of ICT level and the learning achievement level in mathematic levels of the fifth cycle students at the primary level of the educational institution N° 61014 “Horacio Zevallos Gamez, of Iquitos in 2024.en_US
dc.description.abstractEl objetivo de este estudio fue determinar la relación entre el nivel de uso de TIC y el nivel de logros de aprendizaje en el área de matemática de los estudiantes del quinto ciclo del nivel primario de la Institución Educativa N° 61014 Horacio Zevallos Gamez de Iquitos en el año 2024. Métodos: Se aplicó un cuestionario a 130 niños. El estudio fue tipo descriptivo-correlacional con diseño no experimental. Para determinar la correlación, se empleó la prueba estadística no paramétrica Rho de Spearman. El resultado Rho = 0.263 con un valor p=0,003. Conclusión: existe correlación positiva y significativa entre el nivel de uso de TIC y el nivel de logros de aprendizaje en matemática de los estudiantes del quinto ciclo del nivel primario de la Institución Educativa N° 61014 Horacio Zevallos Gamez de Iquitos en el año 2024.es_PE
dc.formatapplication/pdfes_PE
dc.language.isospaes_PE
dc.publisherUniversidad Nacional de la Amazonía Peruanaes_PE
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess*
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.subjectTecnología de la informaciónes_PE
dc.subjectTecnología de la comunicaciónes_PE
dc.subjectAprendizajees_PE
dc.subjectMatemáticases_PE
dc.subjectEstudiante de primariaes_PE
dc.titleUso de tic y logros de aprendizaje en el área de matemática en estudiantes del quinto ciclo de primaria de la IE N° 61014 Horacio Zevallos Gamez de Iquitos en el año 2024es_PE
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesises_PE
thesis.degree.disciplineEducación Primariaes_PE
thesis.degree.grantorUniversidad Nacional de la Amazonía Peruana. Facultad de Ciencias de la Educación y Humanidadeses_PE
thesis.degree.nameLicenciado(a) en Educación Primariaes_PE
dc.subject.ocdehttps://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.03.01es_PE
renati.author.dni72720729
renati.advisor.orcidhttps://orcid.org/0000-0002-4204-0479
renati.advisor.dni05353595
renati.typehttps://purl.org/pe-repo/renati/type#tesises_PE
renati.discipline112016es_PE
renati.levelhttps://purl.org/pe-repo/renati/level#tituloProfesionales_PE
renati.jurorPerez Vasquez, Oscar Agapito
renati.jurorSoplin Rios, Judith Alejandrina
renati.jurorAlarcon Samplini, Jesus Efrain
dc.publisher.countryPEes_PE


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess