Show simple item record

dc.contributor.advisorPizango Paima, Rusel Americo
dc.contributor.authorMozombite Sugaya, Eugenia Isabel
dc.date.accessioned2025-03-18T16:39:51Z
dc.date.available2025-03-18T16:39:51Z
dc.date.issued2025
dc.identifier.other272.62 M84 2025
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12737/11160
dc.description.abstractThe purpose of this research was to determine the relationship between the level of application of verbal games and the level of oral communication in children of the Institución Educativa Inicial N°343 Corazón de Jesús, Ramón Castilla 2024. In this study, a research approach based on quantitative methods. The non-experimental research design was applied, adjusting a transectional correlational model. The population under study consisted of 76 children. The technique applied to collect information was observation, using an observation guide as an instrument. Which were validated by three experts in the field, resulting in the value of the Student's t statistic being 8.978, with a p-value (bilateral significance) of 0.000, which is less than 0.05. This allowed us to reject the null hypothesis (Ho) and accept the alternative hypothesis (Ha) with a significance level of 5%. In this way, it was concluded that there is a statistically significant relationship between verbal games and the development of oral communication in children.en_US
dc.description.abstractEl propósito de esta investigación, fue determinar la relación entre el nivel de aplicación de los juegos verbales y el nivel de la comunicación oral en niños de la Institución Educativa Inicial N°343 Corazón de Jesús, Ramón Castilla 2024. En este estudio se empleó un enfoque de investigación basado en métodos cuantitativos., se aplicó el diseño de investigación no experimental, ajustándose modelo correlacional transeccional. La población, objeto de estudio estuvo constituido por los 76 niños. La técnica aplicada para recopilar información fue la observación, usando como instrumento una guía de observación. La cual fueron validados por tres expertos en la materia, obteniendo como resultado el valor del estadístico t de Student fue de 8,978, con un p-valor (significación bilateral) de 0,000, el cual es menor a 0,05. Esto permitió rechazar la hipótesis nula (Ho) y aceptar la hipótesis alterna (Ha) con un nivel de significancia del 5%. De este modo, se concluyó que existe una relación estadísticamente significativa entre los juegos verbales y el desarrollo de la comunicación oral en los niños.es_PE
dc.formatapplication/pdfes_PE
dc.language.isospaes_PE
dc.publisherUniversidad Nacional de la Amazonía Peruanaes_PE
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess*
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.subjectComunicación orales_PE
dc.subjectJuegos educativoses_PE
dc.subjectAprendizaje verbales_PE
dc.subjectNiño en edad preescolares_PE
dc.subjectEscuela de párvuloses_PE
dc.titleJuegos verbales y la comunicación oral en niños de la Institución Educativa Inicial N°343 Corazón de Jesús, Ramón Castilla 2024es_PE
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesises_PE
thesis.degree.disciplineEducación Iniciales_PE
thesis.degree.grantorUniversidad Nacional de la Amazonía Peruana. Facultad de Ciencias de la Educación y Humanidadeses_PE
thesis.degree.nameLicenciado(a) en Educación Iniciales_PE
dc.subject.ocdehttps://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.03.01es_PE
renati.author.dni47443028
renati.advisor.orcidhttps://orcid.org/0000-0003-4896-7790
renati.advisor.dni05282777
renati.typehttps://purl.org/pe-repo/renati/type#tesises_PE
renati.discipline111016es_PE
renati.levelhttps://purl.org/pe-repo/renati/level#tituloProfesionales_PE
renati.jurorVasquez Pinedo, Gladys Marlene
renati.jurorAlvarado Icahuate, Lizeth
renati.jurorReategui Macedo, Keither
dc.publisher.countryPEes_PE


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess