Show simple item record

dc.contributor.advisorRios Mendoza, Silvia Raquel
dc.contributor.authorTeagua Rojas, Kely Rister
dc.date.accessioned2025-04-23T17:01:50Z
dc.date.available2025-04-23T17:01:50Z
dc.date.issued2025
dc.identifier.otherX
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12737/11255
dc.description.abstractThe purpose of this research was to determine the level of relationship between school management and the satisfaction of parents in the Initial Educational Institution No. 454 "Mi Casita del Saber", Nauta, 2024. The study was framed in a research type relational, with a non-experimental and correlational design. The population was made up of 100 parents whose children attend said institution. For data collection, the survey technique was used through a questionnaire validated by three experts in the area. The reliability of the instrument was verified using Cronbach's Alpha coefficient. The results showed a proportion coefficient of 0.836, indicating a positive and strong relationship between the variables. This suggests that an improvement in school management is associated with an increase in parental satisfaction. Furthermore, the statistical analysis, with a significance value (p = 0.05), confirmed the validity of this relationship.en_US
dc.description.abstractEsta investigación tuvo como finalidad determinar el nivel de relación entre la gestión escolar y la satisfacción de los padres de familia en la Institución Educativa Inicial N°454 "Mi Casita del Saber", Nauta, 2024. El estudio se enmarcó en una investigación de tipo relacional, con un diseño no experimental y correlacional. La población estuvo conformada por 100 padres de familia cuyos hijos asisten a dicha institución. Para la recopilación de datos, se empleó la técnica de la encuesta mediante un cuestionario validado por tres expertos en el área. La confiabilidad del instrumento fue verificada utilizando el coeficiente Alfa de Cronbach. Los resultados mostraron un coeficiente de proporción de 0,836, indicando una relación positiva y fuerte entre las variables. Esto sugiere que una mejora en la gestión escolar se asocia con un aumento en la satisfacción de los padres de familia. Además, el análisis estadístico, con un valor de significancia (p = 0,05), confirmó la validez de esta relación.es_PE
dc.formatapplication/pdfes_PE
dc.language.isospaes_PE
dc.publisherUniversidad Nacional de la Amazonía Peruanaes_PE
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess*
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.subjectXes_PE
dc.subjectXes_PE
dc.subjectXes_PE
dc.subjectXes_PE
dc.titleGestión escolar y satisfacción de los padres de familia de los niños de la institución educativa inicial N°454 Mi Casita del Saber, Nauta 2024es_PE
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesises_PE
thesis.degree.disciplineEducación Iniciales_PE
thesis.degree.grantorUniversidad Nacional de la Amazonía Peruana. Facultad de Ciencias de la Educación y Humanidadeses_PE
thesis.degree.nameLicenciado(a) en Educación Iniciales_PE
dc.subject.ocdehttps://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.03.01es_PE
renati.author.dni40558704
renati.advisor.orcidhttps://orcid.org/0000-0001-6235-1998
renati.advisor.dni05375366
renati.typehttps://purl.org/pe-repo/renati/type#tesises_PE
renati.discipline111016es_PE
renati.levelhttps://purl.org/pe-repo/renati/level#tituloProfesionales_PE
renati.jurorVasquez Mesia, Martha Isabel
renati.jurorMera Aro, Adela Cecilia
renati.jurorReyna Farje Vela, Hilda Angelica
dc.publisher.countryPEes_PE


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess