La creatividad y el arte en niños y niñas de tres, cuatro y cinco años de la institución educativa inicial N°602, San Juan Bautista 2022
Abstract
The objective of this research is to explore the connection between creativity and art in three, four and five-year-old children of the Institución Educativa Inicial N°602 San Juan Bautista during the year 2022. This study adopted a quantitative approach and was framed in relational research with a non-experimental design. The population was made up of a total of 95 children of the aforementioned ages. For data collection, the observation technique was used and an observation guide was used, which was validated by three experts in the field. The results obtained through Spearman's evaluation showed a coefficient of 0.722 and a bilateral significance of 0.05, confirming a positive and significant activation between creativity and art. This validates the hypothesis that there is a relationship between creativity and art in three, four and five year old children from the Initial Educational Institution No. 602. El objetivo de la presente investigación es explorar la conexión entre la creatividad y el arte en niños de tres, cuatro y cinco años de la Institución Educativa Inicial N°602 San Juan Bautista durante el año 2022. Este estudio adoptó un enfoque cuantitativo y se enmarcó en una investigación relacional con un diseño no experimental. La población estuvo compuesta por un total de 95 niños de las edades mencionadas. Para la recolección de datos, se utilizó la técnica de observación y se empleó una guía de observación, la cual fue validada por tres expertos en el campo. Los resultados obtenidos mediante la evaluación de Spearman mostraron un coeficiente de 0.722 y una significancia bilateral de 0.05, lo que confirma una activación positiva y significativa entre la creatividad y el arte. Esto valida la hipótesis de que existe una relación entre la creatividad y el arte en niños de tres, cuatro y cinco años de la Institución Educativa Inicial N°602 San Juan Bautista.
Collections
- Tesis [263]