Show simple item record

dc.contributor.advisorRios Mendoza, Silvia Raquel
dc.contributor.authorArmas Rioja, Sandra Paola
dc.date.accessioned2025-04-25T14:48:15Z
dc.date.available2025-04-25T14:48:15Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.otherX
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12737/11261
dc.description.abstractThe objective of this research is to explore the connection between creativity and art in three, four and five-year-old children of the Institución Educativa Inicial N°602 San Juan Bautista during the year 2022. This study adopted a quantitative approach and was framed in relational research with a non-experimental design. The population was made up of a total of 95 children of the aforementioned ages. For data collection, the observation technique was used and an observation guide was used, which was validated by three experts in the field. The results obtained through Spearman's evaluation showed a coefficient of 0.722 and a bilateral significance of 0.05, confirming a positive and significant activation between creativity and art. This validates the hypothesis that there is a relationship between creativity and art in three, four and five year old children from the Initial Educational Institution No. 602.en_US
dc.description.abstractEl objetivo de la presente investigación es explorar la conexión entre la creatividad y el arte en niños de tres, cuatro y cinco años de la Institución Educativa Inicial N°602 San Juan Bautista durante el año 2022. Este estudio adoptó un enfoque cuantitativo y se enmarcó en una investigación relacional con un diseño no experimental. La población estuvo compuesta por un total de 95 niños de las edades mencionadas. Para la recolección de datos, se utilizó la técnica de observación y se empleó una guía de observación, la cual fue validada por tres expertos en el campo. Los resultados obtenidos mediante la evaluación de Spearman mostraron un coeficiente de 0.722 y una significancia bilateral de 0.05, lo que confirma una activación positiva y significativa entre la creatividad y el arte. Esto valida la hipótesis de que existe una relación entre la creatividad y el arte en niños de tres, cuatro y cinco años de la Institución Educativa Inicial N°602 San Juan Bautista.es_PE
dc.formatapplication/pdfes_PE
dc.language.isospaes_PE
dc.publisherUniversidad Nacional de la Amazonía Peruanaes_PE
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess*
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.subjectXes_PE
dc.subjectXes_PE
dc.subjectXes_PE
dc.subjectXes_PE
dc.titleLa creatividad y el arte en niños y niñas de tres, cuatro y cinco años de la institución educativa inicial N°602, San Juan Bautista 2022es_PE
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesises_PE
thesis.degree.disciplineEducación Iniciales_PE
thesis.degree.grantorUniversidad Nacional de la Amazonía Peruana. Facultad de Ciencias de la Educación y Humanidadeses_PE
thesis.degree.nameLicenciado(a) en Educación Iniciales_PE
dc.subject.ocdehttps://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.03.01es_PE
renati.author.dni60637660
renati.advisor.orcidhttps://orcid.org/0000-0001-6235-1998
renati.advisor.dni05375366
renati.typehttps://purl.org/pe-repo/renati/type#tesises_PE
renati.discipline111016es_PE
renati.levelhttps://purl.org/pe-repo/renati/level#tituloProfesionales_PE
renati.jurorMiranda Saucedo, Tomas Francisco
renati.jurorMera Aro, Adela Cecilia
renati.jurorReyna Farje, Vela Hilda Angelica
dc.publisher.countryPEes_PE


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess