Show simple item record

dc.contributor.advisorVásquez Matute, Sol Patricia
dc.contributor.authorWitancort Barboza, Efrain
dc.date.accessioned2025-06-02T17:05:14Z
dc.date.available2025-06-02T17:05:14Z
dc.date.issued2025
dc.identifier.other372. 1103 W78 2025
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12737/11409
dc.description.abstractThe main purpose of this research was to determine the effects of the School for Parents Program on the development of parental commitment perceived by the students of the Educational Institution No. 6010368. This is a quantitative research whose design is quasi-experimental in its two levels with pre-test and post-test with only one group. The population consisted of 39 students and 68 parents. The sample used was 100% of the total population. The direct observation and survey techniques were applied and the instruments used were a checklist and a questionnaire of questions. The most relevant conclusions were the following: In the post-test evaluation, the results were: in school-based commitment the expected high level reached 44%; the home-based commitment dimension managed to reach an expected level of 44%; and the dimension commitment based on school meetings was found with 41% of the expected level. The results show a high and significant positive correlation (Rho=0.770; p=0.000), suggesting that the implementation of the “Parenting School” Program has a positive and significant impact on the parental commitment perceived by the students, supporting the hypothesis of the study.en_US
dc.description.abstractEl propósito principal de esta investigación fue determinar los efectos del Programa Escuela de Padres en el desarrollo del compromiso parental percibido por los estudiantes de la Institución Educativa N° 6010368. Esta investigación es cuantitativa cuyo diseño es el cuasi experimental en sus dos niveles con pre test y post test con un sólo grupo. Se conformó la población por 39 estudiantes y 68 padres de familia. La muestra utilizada fue el 100% de la población total. Se aplicó la técnica de observación directa y encuesta y como instrumentos, lista de cotejo y el cuestionario de preguntas. Las principales conclusiones obtenidas fueron: En la evaluación del post test, los resultados fueron: en compromiso basado en la escuela el nivel alto esperado alcanzó un 44%; la dimensión compromiso basado en el hogar logró alcanzar un nivel esperado del 44%; y la dimensión compromiso basado en las reuniones escolares se encontró con el 41% del nivel esperado. Los resultados muestran una correlación positiva alta y significativa (Rho=0,770; p=0,000), lo que sugiere que la implementación del Programa "Escuela de Padres" tiene un impacto positivo y significativo en el compromiso parental percibido por los estudiantes, respaldando la hipótesis del estudio.es_PE
dc.formatapplication/pdfes_PE
dc.language.isospaes_PE
dc.publisherUniversidad Nacional de la Amazonía Peruanaes_PE
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess*
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.subjectProgramas de educaciónes_PE
dc.subjectEducación de los padreses_PE
dc.subjectCompromisoes_PE
dc.subjectParticipación de los padreses_PE
dc.subjectPercepciónes_PE
dc.subjectEstudiante de primariaes_PE
dc.subjectEscuela ruraleses_PE
dc.titlePrograma de escuela de padres y compromiso parental percibido por los estudiantes de primaria de la institución educativa N° 6010368 comunidad San Juan de Barranco, Caballococha 2024es_PE
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesises_PE
thesis.degree.disciplineEducación Primariaes_PE
thesis.degree.grantorUniversidad Nacional de la Amazonía Peruana. Facultad de Ciencias de la Educación y Humanidadeses_PE
thesis.degree.nameLicenciado(a) en Educación Primariaes_PE
dc.subject.ocdehttps://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.03.01es_PE
renati.author.dni43338269
renati.advisor.orcidhttps://orcid.org/0000-0002-8760-7758
renati.advisor.dni05232872
renati.typehttps://purl.org/pe-repo/renati/type#tesises_PE
renati.discipline112016es_PE
renati.levelhttps://purl.org/pe-repo/renati/level#tituloProfesionales_PE
renati.jurorBruño Mozombite, Edinzon
renati.jurorRios Ramirez, Roger Ricardo
renati.jurorReategui Macedo, Keither
dc.publisher.countryPEes_PE


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess