Show simple item record

dc.contributor.advisorGuevara Torres, Fernando
dc.contributor.authorRodriguez Tafur, Rosario Jandyra
dc.date.accessioned2025-06-11T16:42:25Z
dc.date.available2025-06-11T16:42:25Z
dc.date.issued2025
dc.identifier.other370.154 R74 2025
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12737/11447
dc.description.abstractThe general objective of the study was to relate academic procrastination with intrinsic motivation in early education students, Faculty of Educational Sciences and Humanities UNAP, 2024; In the methodological aspect, we worked with the type of descriptive – quantitative research, with a correlational design with a transversal approach. The sample was 150 students from the initial education school, to whom an assessment scale to measure the academic procrastination variable and an intrinsic motivation test were administered as instruments. Regarding the result, it is observed that there is a Pearson correlation coefficient of rxy= 0.645, which indicates a moderate and positive correlation between both variables, that is, as academic procrastination increases, so does intrinsic motivation in the students. of initial education. It is concluded by indicating that there is a highly significant statistical relationship between academic procrastination and intrinsic motivation.en_US
dc.description.abstractEl estudio tuvo como objetivo general relacionar procrastinación académica con la motivación intrínseca en las estudiantes de educación inicial, Facultad de Ciencias de la Educación y Humanidades UNAP, 2024; en el aspecto metodológico se trabajó con el tipo de investigación descriptivo – cuantitativo, con diseño correlacional con enfoque transversal. La muestra fueron 150 estudiantes de la escuela de educación inicial, a quienes se les administró como instrumentos una escala valorativa para medir la variable procrastinación académica y un test de motivación intrínseca. En cuanto al resultado se observa que existe un coeficiente de correlación de Pearson de rxy= 0,645, que señala correlación moderada y positiva, entre ambas variables, es decir, a medida la procrastinación académica se va incrementándose también lo hace la motivación intrínseca en las estudiantes de educación inicial. Se concluye indicando que existe relación estadística altamente significativa entre la procrastinada académica con la motivación intrínseca.es_PE
dc.formatapplication/pdfes_PE
dc.language.isospaes_PE
dc.publisherUniversidad Nacional de la Amazonía Peruanaes_PE
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess*
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.subjectMotivación del aprendizajees_PE
dc.subjectProcrastinaciónes_PE
dc.subjectEstudiante universitarioes_PE
dc.subjectEducación de la primera infanciaes_PE
dc.titleProcrastinación académica y motivación intrínseca en estudiantes de educación inicial Facultad de Ciencias de la Educación y Humanidades UNAP Iquitos 2024es_PE
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesises_PE
thesis.degree.disciplineEducación Iniciales_PE
thesis.degree.grantorUniversidad Nacional de la Amazonía Peruana. Facultad de Ciencias de la Educación y Humanidadeses_PE
thesis.degree.nameLicenciado(a) en Educación Iniciales_PE
dc.subject.ocdehttps://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.03.01es_PE
renati.author.dni73185011
renati.advisor.orcidhttps://orcid.org/0000-0003-0466-7315
renati.advisor.dni05204041
renati.typehttps://purl.org/pe-repo/renati/type#tesises_PE
renati.discipline111016es_PE
renati.levelhttps://purl.org/pe-repo/renati/level#tituloProfesionales_PE
renati.jurorMontani Rios, Emilio Augusto
renati.jurorMera Aro, Adela Cecilia
renati.jurorFababa Rodriguez, Maya
dc.publisher.countryPEes_PE


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess