Show simple item record

dc.contributor.advisorVásquez Matute, Sol Patricia
dc.contributor.authorDel Aguila Gallardo, Victoria Mirza
dc.date.accessioned2025-07-10T16:51:43Z
dc.date.available2025-07-10T16:51:43Z
dc.date.issued2025
dc.identifier.other372.1264 D53 2025
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12737/11570
dc.description.abstractThis research sought to determine how family dysfunction is related to academic performance in communication. This is a quantitative study of the descriptive correlational type, with a non-experimental design. The population consisted of 35 elementary school students. The study considered 100% of the population as a sample and used surveys and questionnaires to collect information. The findings revealed a significant and direct relationship between family dysfunction and academic performance in communication, with a moderate correlation (Pearson: 0.575), confirming the study hypothesis.en_US
dc.description.abstractEsta investigación buscó en determinar cómo se relaciona la disfunción familiar con el rendimiento académico en comunicación. Este estudio es cuantitativo del tipo descriptivo correlacional, con un diseño no experimental. Se conformó la población por 35 estudiantes de educación primaria. El estudio consideró al 100% de la población como muestra y empleó encuestas y cuestionarios para recopilar información. Los hallazgos revelaron una relación significativa y directa entre disfunción familiar y desempeño académico en comunicación, con una correlación moderada (Pearson: 0,575), confirmando la hipótesis del estudio.es_PE
dc.formatapplication/pdfes_PE
dc.language.isospaes_PE
dc.publisherUniversidad Nacional de la Amazonía Peruanaes_PE
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess*
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.subjectRendimiento académicoes_PE
dc.subjectComunicaciónes_PE
dc.subjectRelaciones familiareses_PE
dc.subjectEscuela primariaes_PE
dc.subjectEscuelas ruraleses_PE
dc.titleDisfunción familiar y rendimiento académico del área de comunicación en estudiantes de la institución educativa N° 601529 de la comunidad nativa Nuevo Porvenir Pastaza, Iquitos 2024es_PE
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesises_PE
thesis.degree.disciplineEducación Primariaes_PE
thesis.degree.grantorUniversidad Nacional de la Amazonía Peruana. Facultad de Ciencias de la Educación y Humanidadeses_PE
thesis.degree.nameLicenciado(a) en Educación Primariaes_PE
dc.subject.ocdehttps://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.03.01es_PE
renati.author.dni45656957
renati.advisor.orcidhttps://orcid.org/0000-0002-8760-7758
renati.advisor.dni05232872
renati.typehttps://purl.org/pe-repo/renati/type#tesises_PE
renati.discipline112016es_PE
renati.levelhttps://purl.org/pe-repo/renati/level#tituloProfesionales_PE
renati.jurorRodriguez Mera de Fababa, Nilda Manuela
renati.jurorHuanca Ramos, Guillermo
renati.jurorMiranda Saucedo, Tomas Francisco
dc.publisher.countryPEes_PE


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess