Motivación y logros de aprendizaje en el área historia, geografía y economía en estudiantes de 3° de secundaria institución educativa Teniente Manuel Clavero Muga, Iquitos 2018
View/ Open
Date
2021Author
Chota Braiz, Alexis Ivan
Satalaya Torres, Cesar Manuel
Valencia Acuy, Junior Antonio
Metadata
Show full item recordAbstract
The objective of this research was: to know the level of motivation and learning achievements in the area of history, geography and economics in 3° grade students. High school degree - Educational Institution: Manuel Clavero Muga, Iquitos 2018.
According to the scope of the research, it was correlational because it measured the degree of association between the variables: Motivation and Learning Achievements
The general design of the research was non-experimental and the specific design was correlational transectional.
The population and the sample were determined by the total number of students enrolled in the 3rd grade of secondary school of the educational institution Teniente Manuel Clavero Muga in the city of Iquitos in 2018, which was 142 students of different sexes.
Data collection techniques was the survey for both variables. Independent: Motivation and it will be observed indirectly with the dependent variable: learning achievement.
In conclusion, the study shows that there is a statistically significant relationship between motivation and learning achievement in 3rd year Secondary students, History, Geography and Economics area, at the Institution “Teniente Manuel Clavero Muga, Iquitos 2018, (P- value = 0.717> ? = 0.05). El objetivo de esta investigación fue: conocer el nivel de motivación y los logros de aprendizajes en el área de Historia, Geografía y Economía en estudiantes del 3° grado nivel secundaria-Institución Educativa Teniente Manuel Clavero Muga, Iquitos 2018.
Según el alcance de la investigación fue de tipo descriptivo porque midió el grado de relación entre las variables: Motivación y Logros del Aprendizaje
El diseño general de la investigación fue no experimental y el diseño específico transeccional correlacional.
La población y la muestra estuvo conformada por 142 alumnos de diferentes sexos determinados y matriculados en el 3° grado nivel secundaria de la Institución Educativa Teniente Manuel Clavero Muga de la ciudad de Iquitos del año 2018.
Técnicas de recolección de datos fue la encuesta para ambas variables. Independiente: Motivación y se observó en forma indirecta con la variable dependiente: logro de aprendizaje.
En conclusión, el estudio muestra que existe una relación estadísticamente significativa entre la motivación y logro de aprendizaje en estudiantes del 3° grado nivel secundaria, área Historia, Geografía y Economía, en la Institución Educativa Teniente Manuel Clavero Muga, Iquitos 2018, (P-valor =0,717 > ? = 0,05).
Collections
- Tesis [324]