Show simple item record

dc.contributor.advisorTorrejón Mori, Pedro Emilioes_PE
dc.contributor.authorChota Braiz, Alexis Ivanes_PE
dc.contributor.authorSatalaya Torres, Cesar Manueles_PE
dc.contributor.authorValencia Acuy, Junior Antonioes_PE
dc.date.accessioned2022-02-16T17:43:25Z
dc.date.available2022-02-16T17:43:25Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12737/7766
dc.description.abstractThe objective of this research was: to know the level of motivation and learning achievements in the area of history, geography and economics in 3° grade students. High school degree - Educational Institution: Manuel Clavero Muga, Iquitos 2018. According to the scope of the research, it was correlational because it measured the degree of association between the variables: Motivation and Learning Achievements The general design of the research was non-experimental and the specific design was correlational transectional. The population and the sample were determined by the total number of students enrolled in the 3rd grade of secondary school of the educational institution Teniente Manuel Clavero Muga in the city of Iquitos in 2018, which was 142 students of different sexes. Data collection techniques was the survey for both variables. Independent: Motivation and it will be observed indirectly with the dependent variable: learning achievement. In conclusion, the study shows that there is a statistically significant relationship between motivation and learning achievement in 3rd year Secondary students, History, Geography and Economics area, at the Institution “Teniente Manuel Clavero Muga, Iquitos 2018, (P- value = 0.717> ? = 0.05).en_US
dc.description.abstractEl objetivo de esta investigación fue: conocer el nivel de motivación y los logros de aprendizajes en el área de Historia, Geografía y Economía en estudiantes del 3° grado nivel secundaria-Institución Educativa Teniente Manuel Clavero Muga, Iquitos 2018. Según el alcance de la investigación fue de tipo descriptivo porque midió el grado de relación entre las variables: Motivación y Logros del Aprendizaje El diseño general de la investigación fue no experimental y el diseño específico transeccional correlacional. La población y la muestra estuvo conformada por 142 alumnos de diferentes sexos determinados y matriculados en el 3° grado nivel secundaria de la Institución Educativa Teniente Manuel Clavero Muga de la ciudad de Iquitos del año 2018. Técnicas de recolección de datos fue la encuesta para ambas variables. Independiente: Motivación y se observó en forma indirecta con la variable dependiente: logro de aprendizaje. En conclusión, el estudio muestra que existe una relación estadísticamente significativa entre la motivación y logro de aprendizaje en estudiantes del 3° grado nivel secundaria, área Historia, Geografía y Economía, en la Institución Educativa Teniente Manuel Clavero Muga, Iquitos 2018, (P-valor =0,717 > ? = 0,05).es_PE
dc.formatapplication/pdfes_PE
dc.language.isospaes_PE
dc.publisherUniversidad Nacional de la Amazonía Peruanaes_PE
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses_PE
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.subjectMotivaciónes_PE
dc.subjectAprendizajees_PE
dc.subjectEstudiante de secundariaes_PE
dc.titleMotivación y logros de aprendizaje en el área historia, geografía y economía en estudiantes de 3° de secundaria institución educativa Teniente Manuel Clavero Muga, Iquitos 2018es_PE
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesises_PE
thesis.degree.disciplineEducación Secundaria con especialidad en Ciencias Socialeses_PE
thesis.degree.grantorUniversidad Nacional de la Amazonía Peruana. Facultad de Ciencias de la Educación y Humanidadeses_PE
thesis.degree.nameLicenciado(a) en Educación Secundaria con especialidad en Ciencias Socialeses_PE
dc.subject.ocdehttp://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.03.01es_PE
renati.author.dni74211999
renati.author.dni76670092
renati.author.dni71530293
renati.advisor.orcidhttps://orcid.org/0000-0003-1826-0989
renati.advisor.dni05340249
renati.typehttp://purl.org/pe-repo/renati/type#tesises_PE
renati.discipline121266es_PE
renati.levelhttp://purl.org/pe-repo/renati/level#tituloProfesionales_PE
renati.jurorRucoba Del Castillo, Luis Ronald
renati.jurorVela Amasifuen, Patricia Elena
renati.jurorHuanca Ramos, Guillermo
dc.publisher.countryPEes_PE


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess