Show simple item record

dc.contributor.advisorChucos Calixto, Walter Luises_PE
dc.contributor.authorGarcia Chavez, Ilmer Isabeles_PE
dc.date.accessioned2022-02-16T17:43:26Z
dc.date.available2022-02-16T17:43:26Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12737/7767
dc.description.abstractDetermining the level of development of reflective practice in students of pre-professional practice of initial education at the Faculty of Education Sciences and Humanities of the National University of the Peruvian Amazon Iquitos in 2021 has been the main objective of the research, for this has been necessary to analyze the findings, which are presented in the results section. The research adopts the descriptive type with a field, univariate, and cross-sectional design. The population consisted of 85 students of pre-professional practice of initial education, who were also part of the sample. To obtain the data, a questionnaire was used, previously validated by experts and the survey technique was applied. The conclusion is that the level of development of reflective practice in students of pre-professional practice of initial education, in 74.1% is at the moderate level and in 25.9% at the high level.en_US
dc.description.abstractDeterminar el nivel de desarrollo de la práctica reflexiva en estudiantes de práctica pre profesional de educación inicial en la Facultad de Ciencias de la Educación y Humanidades de la Universidad Nacional de la Amazonía Peruana Iquitos en el 2021 ha sido el principal objetivo de la investigación, para ello ha sido necesario analizar los hallazgos encontrados, los cuales se presentan en la sección resultados. La investigación adopta el tipo descriptivo con un diseño de campo, univariado y transversal. La población estuvo conformada por 85 estudiantes de práctica pre profesional de educación inicial, quienes también formaron parte de la muestra. Para la obtención de los datos se ha utilizado un cuestionario, previamente validado por expertos y se aplicó la técnica de la encuesta. La conclusión es que el nivel de desarrollo de la práctica reflexiva en estudiantes de práctica pre profesional de educación inicial, en el 74.1% está en el nivel moderado y en el 25.9% en el nivel alto.es_PE
dc.formatapplication/pdfes_PE
dc.language.isospaes_PE
dc.publisherUniversidad Nacional de la Amazonía Peruanaes_PE
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses_PE
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.subjectMétodo de enseñanzaes_PE
dc.subjectEstudiante de prácticases_PE
dc.subjectResponsabilidad sociales_PE
dc.titleDesarrollo de la práctica reflexiva en estudiantes de práctica pre profesional de educación inicial en la facultad de ciencias de la educación y humanidades de la Universidad Nacional de la Amazonía Peruana, Iquitos 2021es_PE
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesises_PE
thesis.degree.disciplineEducación Iniciales_PE
thesis.degree.grantorUniversidad Nacional de la Amazonía Peruana. Facultad de Ciencias de la Educación y Humanidadeses_PE
thesis.degree.nameLicenciado(a) en Educación Iniciales_PE
dc.subject.ocdehttp://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.03.01es_PE
renati.author.dni73150368
renati.advisor.orcidhttps://orcid.org/0000-0001-8399-0545
renati.advisor.dni05359833
renati.typehttp://purl.org/pe-repo/renati/type#tesises_PE
renati.discipline111016es_PE
renati.levelhttp://purl.org/pe-repo/renati/level#tituloProfesionales_PE
renati.jurorArevalo Vargas, Freddy Abel
renati.jurorMacedo Torres, Lita
renati.jurorCuipal Torres, Julio Segundo
dc.publisher.countryPEes_PE


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess