Show simple item record

dc.contributor.advisorChucos Calixto, Walter Luis
dc.contributor.authorCordova Silva, Gretha Veronica
dc.date.accessioned2022-07-15T16:28:54Z
dc.date.available2022-07-15T16:28:54Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12737/8170
dc.description.abstractThis research was carried out with the purpose of describing the level of self-regulation for learning in five-year-old children in the Initial Educational Institution C.J Nº160 My First Learning of Caballo Cocha in the year 2021. As a methodology, the type of investigation was used descriptive, with a non-experimental, cross-sectional, field, and univariate design. The population and sample for the purposes of the study consisted of 80 children of five years of initial level. The data collection technique was observation, and an observation guide was applied as an instrument, previously validated through expert judgment. The conclusion of the investigation is that the level of self-regulation for learning in children of five years in the Initial Educational Institution C.J Nº160 My First Learning of Caballo Cocha; it is at 17.5% of good level; in 71.2% of regular level and in 11.3% of deficient level. What shows that the self-regulation of learning in children is at the regular level, so it is necessary to strengthen and improve these needs so that they achieve the good level.en_US
dc.description.abstractSe realizó la presente investigación con la finalidad de describir nivel de autorregulación para el aprendizaje en niños de cinco años en la Institución Educativa Inicial C.J Nº160 Mi Primer Aprendizaje de la ciudad de Caballo Cocha en el año 2021. Como metodología se utilizó el tipo de investigación descriptiva, con un diseño no experimental, transversal, de campo, y univariado. La población y muestra para efectos del estudio, estuvo conformada por 80 niños de cinco años de nivel inicial. La técnica de obtención de datos fue la observación y se aplicó una guía de observación como instrumento, validado antes por medio de juicio de expertos. La conclusión de la investigación es que el nivel de autorregulación para el aprendizaje en niños de cinco años en la Institución Educativa Inicial C.J Nº160 Mi Primer Aprendizaje de Caballo Cocha; es en el 17,5% de nivel bueno; en el 71.2% de nivel regular y en el 11.3% de nivel deficiente. Lo que muestra que la autorregulación de los aprendizajes en los niños se encuentra en el nivel regular por lo que es necesario fortalecer y mejorar estas necesidades para que logren el nivel bueno.es_PE
dc.formatapplication/pdfes_PE
dc.language.isospaes_PE
dc.publisherUniversidad Nacional de la Amazonía Peruanaes_PE
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess*
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.subjectMétodo de aprendizajees_PE
dc.subjectAutorregulación emocionales_PE
dc.subjectEducación de la primera infanciaes_PE
dc.titleAutorregulación para el aprendizaje en niños de cinco años en la Institución Educativa Inicial C.J N° 160 Mi Primer Aprendizaje, Caballococha 2021es_PE
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesises_PE
thesis.degree.disciplineEducación Iniciales_PE
thesis.degree.grantorUniversidad Nacional de la Amazonía Peruana. Facultad de Ciencias de la Educación y Humanidadeses_PE
thesis.degree.nameLicenciado(a) en Educación Iniciales_PE
dc.subject.ocdehttps://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.03.01es_PE
renati.author.dni72198874
renati.advisor.orcidhttps://orcid.org/0000-0001-8399-0545
renati.advisor.dni5359833
renati.typehttps://purl.org/pe-repo/renati/type#tesises_PE
renati.discipline111016es_PE
renati.levelhttps://purl.org/pe-repo/renati/level#tituloProfesionales_PE
renati.jurorVertiz Alarcon, Lindomira
renati.jurorCuipal Torres, Julio Segundo
renati.jurorPinedo Navarro, Silvia Karina
dc.publisher.countryPEes_PE


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess